Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris Rally1 - Nyáron indul a Rally1-es Toyota tesztelése

 

Nyáron indul a Rally1-es Toyota tesztelése

A Toyota rali világbajnoki csapata a nyarat célozta meg arra, hogy a hibridhajtással rendelkező, Rally1-es autója készen álljon a tesztelésre.

A Toyota GAZOO Racing ralicsapata Tom Fowler technikai igazgató vezetésével dolgozik már az autó fejlesztésén, mely a 2022-es technikai szabályok szerint hibrid hajtásrendszerrel, valamint a GR Yaris formavilágával fog rendelkezni.

A Yaris Rally1 az M-Sport/Ford szövetség új versenygépe ellen fog versenyezni, melyről Richard Millener elárulta, hogy a 2019-es év vége óta fejlesztik. A Hyundai Motorsport is elkezdett dolgozni a masináján annak ellenére, hogy a Hyundai vezetősége még nem döntött a 2021-en túli szerepvállalásról. Fowler nem kívánt arról nyilatkozni, hogy a Compact Dynamics által biztosított hibridrendszer kiszállításának csúszása felborította volna a terveiket, azt azonban megerősítette, hogy „némi gyártás már elindult” a 2022-es autóval kapcsolatban.

„A 2022-es Rally1-es autó javarészt a tervezési fázisban van jelenleg” – mondta a technikai vezető. „Néhány öszvér tesztautót fogunk futtatni először, ami azt jelenti, hogy lesz rajtuk néhány 2022-es alkatrész, de nem minden együtt és nem teljesen a tökéletes karosszéria. Az öszvérteszteket követően azt várjuk, hogy legyen egy komplett autónk – együtt egy komplett csomag –, amit a nyár folyamán futtatni lehet.”

A csapatvezető Jari-Matti Latvala megerősítette, hogy a régóta a fejlesztői pilóta szerepkörben lévő Juho Hanninen fogja vezetni kizárólag az első öszvérautót, majd a márka állandó versenyzői is feladatot kapnak. Sebastien Ogier a szezon végén ugyan lezárja rali világbajnoki pályafutása teljes munkaidős időszakát, Latvala azonban elmondta, a hétszeres világbajnok is bevonásra kerül az új autó tesztprogramjába.

„Juho Hanninen személyében van egy tesztpilótánk, és három nagyszerű pilótával rendelkezünk a csapatunkban” – nyilatkozta Latvala, aki versenyzőként részese volt 2017-ben a japán gyártó világbajnoki visszatérésének Hanninennel és Esapekka Lappival. „Sebastien különböző autógyártókkal nyert címeket, és hétszeres világbajnok. Megvan a tudás is, az információk és a képességek. Az bizonyos, hogy ez egy fontos eszköz számunkra és hogy használjuk azokat a képességeket, amikkel rendelkezik és hogy véleményt mondjon az autóról. Izgalmas lesz azt látni, hogy egy új fejezet érkezik a rali világbajnokságon. Úgy gondolom, összességében a hibrid egy jó koncepció.”

Latvala – aki Tommi Makinen tavaly decemberben lépett helyébe csapatvezetőként, miután bejelentésre került, hogy a Toyota GAZOO Racing Europe veszi át a felügyeletet a gyár rali világbajnoki programja felett 2021-től – utalt arra is, hogy ki akarja próbálni a fejlesztési modelleket, hogy segítse a hibrid szabályok méltatását.

„Nem hinném, hogy olyan sok tesztelést fogok végezni, de elmondtam már, hogy ki szeretném próbálni az autót egy bizonyos ponton, hogy értsem és legyen meg az érzés arról, hol is tartunk az új szabályokat illetően, összehasonlítva a régiekkel. Tudvalévő, hogy az elmúlt húsz évből vezettem minden különböző autót, úgyhogy szeretném tudni, milyen a jövő autója.

Összességében úgy gondolom, megérteném, mit mondanak a pilóták, amikor visszacsatolást adnak a technikusoknak. Úgy vélem azonban, hogy a legelső tesztre, amikor Juho vezet, olyan szintre kell hoznod az autót, ahol működik minden és ahol megvan az autó egy jó koncepciója. Azt követően a finomhangolást már a fő pilótáinkkal kezdhetjük.”

 

Andrew

 

2021. március 10.