Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris Rally1 - A Rally1-es autók kihívásai

 

A Rally1-es autók kihívásai

 

A teljesítménybeli növekedés önmagában is tempóvesztést fog eredményezni a rali világbajnokság következő szezonjában, a World Rally Car-okat 2022-től váltó Rally1-es versenygépek lassabbak lesznek elődjeiknél. Emiatt a versenyzőknek is át kell állniuk.

Arra, hogy a hibridrendszerrel is ellátott autók miért lennének már önmagukban is lassabbak, a fizika a magyarázat: az akkumulátor és villanymotor legalább száz kilós egységét pluszként kell cipelni, amire egy, az eddigiekkel megegyező teljesítményű belsőégésű motor szolgál, és bár igaz, hogy a hibridrendszer további száz lóerőt szabadít fel, ez a löket csak korlátozott időtartamban lesz elérhető. Mindez pedig azt jelenti, hogy A pontból B-be eljutni több időt vesz igénybe. Ehhez aztán még hozzájön az aerodinamikai veszteség, mivel nagyobb korlátozások lépnek érvénybe a szárnyakra és spliterre vonatkozóan.

Amellett tehát, hogy a lassabb csomagból a lehető legtöbbet kell kihozniuk technikai szempontból, a csapatoknak a sebességre éhes versenyzők elvárásait is kezelniük kell, mondja Tom Flower

„Nagyon másak lesznek az autók” – nyilatkozta a Toyota ralicsapatának technikai igazgatója.

„Meg kell értenünk minden versenyző felől, hogy mi az új normális állapot. Biztos vagyok benne, hogy amikor átpattantak egy 2016-osból egy 2017-es World Rally Car-ba, egy hatalmas löketet éreztek a teljesítményben és nagy aerodinamikai hatást, az pedig mindig kellemes egy pilóta számára, hogy egy lassabb autóból egy gyorsabb autóra vált.

Az új szabályokkal azonban veszteni fognak valamennyit aerót, nagyobb súllyal fognak rendelkezni, az erő leadása pedig más lesz. Az, hogy biztosak legyünk benne, hogy a pilóta elvárásai a megfelelő területen vannak, egy kis kihívás lesz.

A sportágunk arról szól, hogy azzal az eszközzel menjünk el A-ból B-be, ami rendelkezésünkre áll, de meg akarja nézni az ember mindig, hogy mi a valaha volt legjobb szakaszidő; szerte a világon rendelkezünk mércével, ahol nem változott túl sokat az út, a szakasz pedig azonos és beszélünk arról, hogy milyen idők születtek itt az elmúlt húsz évben.

Végül azonban ez nem számít igazán. Arról szól minden, hogy ki a leggyorsabb azon a napon. Az pedig, ahogyan eljutunk addig ezekkel az autókkal, bizonyosan más lesz. Lesznek kompromisszumok, és lesznek területek, ahol fejlődünk, általánosságban azonban úgy gondolom, biztosnak kell benne lennünk, hogy a megfelelő gondolkodással tekint erre mindenki.”

 

Andrew

 

2021. május 10.