Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris Rally1

 

Március végén futna az új Toyota

Noha a 2021-es idény és az annak a kezdő felvonásán, a Monte-Carlo Rallye-n történtek vannak a figyelem középpontjában, a következő hercegségi viadal egy új korszakot hoz a ralisportban. Erre pedig készen is áll már a verseny, ami érdekes hátteret fog biztosítani a világbajnoki címért várhatóan izgalmas csatákat hozó idei szezonban.

De ki fog nyerni?

A versenyfutás megkezdődött már, a Cumbriában és Jyvaskylában székelő mérnökök javában dolgoznak versenygépükön, de talán Alzenauban is tüsténkednek már annak ellenére, hogy ők még nem kapták meg Dél-Koreából a zöld utat a projekthez. De mikor láthatunk először menetben az új besorolás szerint Rally1-esnek nevezett autót?

„Az első negyedévet céloztuk meg” – mondja Tom Fowler, a Toyota GAZOO Racing ralicsapatának technikai igazgatója. „Egy kis verseny ez, hogy elsőként fussunk. Nem tudom jelenleg, hogy ki fog nyerni, úgy gondolom, hogy Chris – de remélem, hogy nem!” – utalt Chris Williams-re, az M-Sport ralicsapatának főmérnökére.

A Compact Dynamics február 8. körül fogja leszállítani a csapatoknak a következő generációs csúcskategóriás gépek legnagyobb újdonságát, a hibridrendszert, tehát az sem lenne meglepetés, ha másnap kigurulna a műhelyből egy újkori World Rally Car. Ha így is történik, valószínűleg nem fog nyilvánosságot kapni, az alakulatok biztosra fognak menni, az első próbákat az érdeklődőktől elzártan, házi tesztpályájukon fogják tartani, ezt követi majd az első igazi teszt.

A feladat komplex, nem csak a hibridrendszer alkalmazása lesz újdonság 2022-re, de a térhálós csőváz és a jelentősen átalakított aerodinamika, valamint a korlátozásokkal ellátott felfüggesztés is, emiatt viszont minél hamarabb meg kell kezdeni az autó tényleges tesztelését, ez azonban nem biztos, hogy elég lesz, 2022-ben is sokat kell foglalkozni a fejlesztéssel és finomhangolással.

„A motor homologizációjának véglegesítése az információk megérkezésével összehasonlítva azt jelenti, hogy biztosan lesz még munka, amint megy a bajnokság – dolgoznunk kell majd a 2022-es szezon folyamán” – magyarázza Fowler.

„Nincs elég információnk jelen pillanatban, nincsenek empirikus adataink – nyilvánvalóan szimulációs adatok ezek, hogy hogyan fog működni a hibridrendszer, melyek pedig nagyon idealizált körülményekre alapulnak.

Amint elkezdjük valós körülmények között futtatni a hibridet magas hőmérsékleten, nagy tengerszint feletti magasságban és különféle szakaszkarakterisztikák között, elkezdjük majd jobban megérteni, hogy mekkora hozzájárulást tudunk kivenni a hibridből a teljesítmény tekintetében és mit jelent számokban ez a hozzájárulás.

Ez a módja a motor forgatónyomatékát egy részben feltölteni, optimalizálni kell tehát a motor karakterisztikáját bizonyos területeken, ahol a hibrid töltetet nyújt, ezt pedig nagyon trükkös összeilleszteni a jelenlegi szimulációs információkkal.”

 

Andrew


2021. február 6.