Get Adobe Flash player

Hírek: Rally1 - Januárban kezdődhet a Rally1-es autók tesztelése

 

Januárban kezdődhet a Rally1-es autók tesztelése

A rali világbajnokság csúcskategóriájában részt vevő gyártók jövő januárban próbálhatják ki először a 2022-ben pályára lépő új, Rally1-es besorolással rendelkező gépüket.

Az FIA március legvégén jelentette be, hogy a Compact Dynamics lesz a hibrid rendszerek kizárólagos beszállítója a rali világbajnokság legfelsőbb kategóriájában. A német központtal rendelkező cégtől, mely a hajtásrendszert és az akkumulátorokat is biztosítani fogja, bizonyos értesülések szerint az az elvárás, hogy ez év végéig szállítsa le a rendszer első példányait a sorozat három csapatának.

Míg tehát a Toyotának, a Hyundai-nak és az M-Sportnak várnia kell arra az év végéig, hogy fizikálisan is rendelkezzenek a hibrid rendszer elemeivel, az autó minden más elemével dolgozhatnak ennek a szezonnak a folyamán, beleértve az átalakított erőátvitelt és felfüggesztést is.

„Tizenkét hónap fog rendelkezésünkre állni” – kezdte Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője. „Oké, tizenkét hónap szép, de rettenetesen sok tennivaló lesz még abban a tizenkét hónapban. Nem csak arról van szó, hogy bedobjuk a hibridet, csatlakoztatjuk és nekiindulunk. Azt mondanám, hogy az idei év végig eljuthatunk annak a munkának a negyven százalékáig, melyet 2022-re kell elvégezni – ami bőséges tennivalót hagy a következő szezonra. A kezdeti teszteken túl ott lesz a hibakeresés, amit meg kell csinálni, aztán az átdolgozást. Ez egy szoros határidő, különösen úgy, hogy az eredeti időterv tizenöt vagy tizenhat hónapot mutatott erre a munkára. Meg fogjuk ugyanakkor csinálni, és az igazán pozitív dolog ebben az, hogy együttműködik minden csapat most. Mindannyian ugyanabba az irányba tartunk.”

A Toyota is megszólalt az ügyben. „Jó, hogy megszületett a döntés, és bármilyen további vita arról, hogy ez egy jó vagy rossz döntés, haszontalan, ugyanakkor úgy gondolom, meg kell jegyezni, hogy nem tudunk olyan sokat a Compact Dynamics-ról” – mondta el Tom Fowler, a japán gyártó ralicsapatának technikai igazgatója. „Most már nekivághatunk és csinálhatunk valami proaktív dolgot 2022 irányába. Ahogyan kikerül más emberek kezéből, kényelmesebben érzed magad, hogy be vagy vonva és megtörténik a dolog.”

Millener elmondta, megérti a Compact Dynamics-szal kapcsolatos kérdéseket, de hozzátette, a döntés az autósportokat átfogó globális szervezetnél született meg. „Az FIA futtatta ezt a tenderfolyamatot, beiktatva minden szükséges fő teljesítménymutatót, és teljes tudatában volt minden szükséges dolognak, hogy megfeleljenek a bajnokság követelményeinek és 2022-nek” – magyarázta az M-Sport csapatvezetője. „Egy nagy lépéssel rendelkezünk most 2022 felé, és ebből kiindulva dolgozunk kell.

Említettem már korábban, hogy nagyszerű lenne azt látni, hogy nyomja mindenki innentől kezdve. Amint a koronavírus másik oldalán leszünk, vissza fogunk térni, hogy megosszuk az időt a csapat napi szintű futtatására és a 2022-es autón történő munkára. Jelenleg nem szükséges az erőforrások megosztása, az új autóra kell fókuszálnunk. A mostani hír segít nekünk így tenni.”

 

Andrew

 

2020. április 12.