Get Adobe Flash player

Matton hisz benne, hogy új gyártó csatlakozhat a hibrid korszakban

 

Az FIA rali igazgatója, Yves Matton azon a véleményen van, hogy a Rally1-es technikai szabályok újabb gyártók figyelmét kelthetik fel, 2023 előtt azonban nem fog csatlakozni új csapat a legfelsőbb szinten a rali világbajnoksághoz.

Matton megerősítette annak potenciális lehetőségét, hogy újabb autógyár vegyen részt a rali világbajnokságon a 2022-ben pályára lépő Rally1-es, hibrid autós korszakában.

A Toyota és a Citroen volt a két legutóbbi csatlakozó, mindkét gyáróriás a 2017-es szezonban, a jelenlegi éra kezdetét indított új hadjáratot a világbajnokságon. A franciák azonban a 2019-es idény végén távoztak is.

Annak egyik kulcsfontosságú tényezője, hogy a rali világbajnokság a hibridhajtás felé mozdul 2022-re, az volt, hogy a sorozat relevánsabb legyen a gyártók számára, Matton pedig reményét fejezte ki, hogy ez a szabálymódosítás újabb autógyár számára nyitja meg az utat.

„Úgy hiszem, hogy a következő homologizációs ciklus végére egy további gyártóval rendelkezhetünk” – mondta a szakvezető. „Volt néhány lehetőségünk, de el kell mondanom, hogy a COVID-19 nem segít bennünket, hogy megpróbáljunk lobbizni annak érdekében, hogy megpróbáljunk gyártókat meggyőzni a csatlakozásra. Hiszem azonban, hogy fel tudjuk kelteni néhány gyártó figyelmét – ez viszont nem fog 2022-ben megtörténni.”

Mivel a Hyundai Motorsport a gyártó szöuli központjából nem kapott még zöld utat a Rally1-es autóra, megvan a lehetősége, hogy a rali világbajnokság egyetlen igazi gyári csapattal, a Toyotával marad 2022-re. A Ford ugyan segít az M-Sportnak a 2022-es versenygép fejlesztésében, az értesülések szerint a kékoválos márka továbbra sem kötelezi el magát a sorozatban egy teljesen gyári programmal.

Miután 2022-ben Rally1-esnek nevezik már a rali világbajnokság legfelsőbb szintjén versengő autókat, az 1997-ben bemutatkozott World Rally Car-ok nyugdíjba vonulnak. Az elmúlt huszonnégy évben hét volt a legtöbb gyártó, mely egy adott szezonban részt vett a világbajnokságon. Ilyen idények voltak 1999, 2000, 2001 és 2002. 1997-től összesen tizenkét különböző autógyár (Citroen, Ford, Hyundai, MINI, Mitsubishi, Peugeot, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota és Volkswagen) rendelkezett World Rally Car programmal rövidebb-hosszabb ideig, akár több ciklusra tagoltan is.

 

Andrew

 

2021. február 9.