Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Puma Rally1 - Megkezdődik az első Rally1-es autó tesztelése az M-Sport révén

 

Megkezdődik az első Rally1-es autó tesztelése az M-Sport révén

 

A brit alakulat nyerte az új korszak nulladik versenyét, ők tesztelnek elsőként a 2022-es forradalmi szabályok szerinti autót.

Az M-Sport Rally1-es szabályok szerint épített autója – melynek fejlesztése Chris Williams, az M-Sport ralicsapatának főmérnöke vezetésével zajlott – március 5-én megtette első métereit. Öt nappal később, szerdán az újdonság shakedown-jára is sor kerül.

A múlt hét tehát rendkívüli volt az alakulat életében, megtörtént pénteken a Rally1-es gép legelső próbája, szombaton pedig a szintén úttörő, Rally3-as Fiesta is újabb mérföldkőhöz érkezett, az az autó először futott versenyen.

A 2022-es specifikációjú, teljesen új Rally1-es autó motorját pénteken este indították be, az ügyvezető igazgató Malcolm Wilson pedig természetesen jelen volt, hogy rajta tartsa a szemét, ahogy a legújabb generációs csúcskategóriás kocsi megteszi első lépéseit a csapat dovenby halli létesítményében.

Wilson reméli, hogy a Ford éles tesztelése már a jövő héten megkezdődhet murván, ehhez azonban az kell, hogy a következő napokra tervezett rendszerellenőrzések a tervek szerint történjenek.

„Ahogyan el is lehet képzelni, egy nagyon izgalmas pillanat volt ez” – nyilatkozta az M-Sport alapítója. „Van valami nagyon különleges benne, amikor egy új autót látsz futni. Láttam már néhány alkalommal, de sosem veszít az izgalom az erejéből.

Mielőtt többet mondanék, nagy köszönetet akarok mondani Chris-nek itt az M-Sportnál és természetesen a Ford technikai oldalának. A lehető leggyorsabban talpra akartuk állítani az autót és futtatni, és megcsináltuk ezt. Most van időnk, hogy a lehető legtöbb tesztelésnek vessük alá az autót a következő szezon rajtja előtt.

Úgy gondolom, mindannyian tudjuk, hogy a Rally1-es szabályok egy kicsit kötöttebbek költség oldalról, mint a jelenlegi World Rally Car-oké, de még így is amikor körbejártam ezt az autót pénteken, megkérdeztem, hogy miért csináltátok ezt és mire való az. Bízzatok bennem, még mindig van hely igazi innovációra és zsenialitásra a srácaink részéről.

Ahogyan mindig is, úgy jöttem el, hogy azt mondtam: ’Váó, micsoda munka, amit végeztek.’ Ne értsen félre senki, hosszú az út, amit meg kell tennünk ezzel az autóval, de az, hogy forognak a kerekei, nagyok különleges.”

A várakozások szerint a Toyota lesz a következő alakulat, mely tesztpályára viszi 2022-es specifikációjú autóját, a Yaris Rally1-et, ők március végére tervezik ezt. A Hyundai Motorsport ugyanakkor arra vár, hogy az anyagyár jóváhagyja a programot, Alzenauban azonban készülnek így is, és a lehető legtöbb szimulációs munkát végzik.

Amikor arról kérdezték, hogy milyen érzés megnyerni azt a versenyt, ami 2022-es autó megépítésével kapcsolatban zajlott, a következőket válaszolta Wilson: „Szép dolog, de azért vagyunk ebben benne, hogy ralikat nyerjünk, nem azért, hogy autóépítési versenyt.”

Az M-Sport még mindig nem kommunikálta, hogy a Ford melyik típusát fogják használni, a Fiestát vagy a szóbeszédek szerinti Pumát, a közösségi médiában megosztott fotóik azonban arról árulkodnak, hogy marad a Fiesta, azaz az a modell, ami az elmúlt évtizedben minden raliautójuk alapját adta.


Andrew

 

2021. március 9.