Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Puma Rally1 - Folytatódott a 2022-es Ford tesztelése

 

Folytatódott a 2022-es Ford tesztelése

Május utolsó hetében Spanyolországban folytatta Rally1-es autójának tesztelését az M-Sport.

A brit alakulat rövid időn belül másodszor tette próbára a 2022-ben pályára lépő autójának prototípusát a mediterrán országban, miután Matthew Wilson április végén megtette az első kilométereket a teljes 2022-es specifikációval rendelkező autóval Barcelonától északra.

Mindezt megelőzte a legelső, még a hibridrendszer nélküli próba, ami az M-Sport gyakran használt helyszínén, a cockermouth-i főhadiszállásukhoz közeli greystoke-i erdőben zajlott.

Az M-Sport tulajdonosa, Malcolm Wilson az újabb teszt előtt elmondta, az ennek az alkalomnak a célja, hogy Spanyolország legkeményebb murvás útjaira vigyék az autót, hogy világos képet kapjanak arról, hogy az új alkatrészek mennyire ellenállóak.

„Igazi tartóssági próbát akarunk csinálni durva körülmények között – ez lesz az első igazi teszt mindenre. A sasszéra, a struktúrára, minden ilyesmire” – nyilatkozta Wilson. „Rengeteg szilárdsági dolgot csinálunk az aszfalttal kapcsolatban jelenleg, és ellenőrzünk minden kinematikát, hogy biztosak legyünk benne, összhangban van minden a tervezéssel és a dolgok adat oldalával. A fókusz kezdetben a murván lesz, aztán az aszfalton.”

Wilson úgy véli, a bevezetés alatt álló új szabályrendszer – mely 2022-től lesz érvényes, és a 2024-es szezon végéig biztosan kitart – a rali világbajnokságot egy még erősebb pozícióba hozza a Rally1-es autók sebessége miatt.

A 2022-es szabályok szerint épülő autók – a Compact Dynamics által fejlesztett – hibridrendszerrel fognak rendelkezni, a belsőégésű erőforrás mellett egy villanymotor is gondoskodik a hajtásról, mely 134 lóerős teljesítményre képes.

„Egy újabb nagyon-nagyon izgalmas korszak vár ránk” – mondta Wilson. „Azt kell mondanom, látván az autót Greystoke-ban, eléggé lesokkolt a tempója, és őszintén szólva ez jóval azelőtt történt, hogy a teljes hibridrendszerrel futottunk volna. Úgy vélem, most még lenyűgözőbb, hogy a hibrid majdnem teljes kapacitással működik már.

Azt gondolom, műszaki oldalról nagyon jó munkát végzett az FIA azzal, hogy megtalálta a módját, hogy kiegyenlítse a teljesítményt a három gyártó között. Oké, meg fogjuk látni, hogy melyik csapat végezte a legjobb munkát, amikor elrajtolunk Monte-Carlóban, de elég magabiztos vagyok abban, hogy amit a srácaink csinálnak és amin ők dolgoznak, azzal egy újabb nagyszerű látványosságunk lesz legalább a következő három évre.”

Wilson ugyanakkor még mindig nem beszélt arról, hogy a Puma váltaná a Fiestát alapautóként. A döntés bizonyos értesülések szerint még mindig nem született meg az M-Sport és a Ford között erről.

 

Andrew

 

2021. június 5.