Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Puma Rally1 - Az M-Sport első hibrid tesztje Matthew Wilson szemszögéből

 

Az M-Sport első hibrid tesztje Matthew Wilson szemszögéből

Április 27-én az M-Sport történelmet írt, mikor Barcelonától északra először futtatott egy Rally1-es besorolású autót, amiben már ténylegesen benne volt a hibrid rendszer is. A Ford Fiesta volánja mögött Matthew Wilson ült.

A Rally1-es gépek tesztelése korábban megkezdődött, de sem az M-Sport, sem a Toyota nem használta a hibrid hajtást, az akkumulátor helyére ballasztsúlyokat helyeztek. Spanyolországban azonban már a Compact Dynamics által biztosított villanymotor és a Kreisel akksijai is szerepet kaptak.

Nagy nap volt tehát ez nem csak a brit csapat, de a ralisport számára is, melyről az M-Sport tulajdonosának, Malcolm Wilsonnak a fia, az autót vezető Matthew számolt be a DirtFish-nek még aznap este.

 

„A mai a nap

Általánosságban a tesztelés első napja oké volt. Jó volt tulajdonképpen. Csináltunk már egy futást az autóval ebben a formában, de a mai napon történt az első futás murván. Éjjel volt némi eső, úgyhogy reggel nedves volt az út, de felszáradt a nap folyamán. Elég sima volt a murva.

Reggel kilenckor kezdtünk el futni, és este negyed hétkor fejeztük be. Ez volt a kijelölt futási időnk.

Ahogyan látni fogjátok, a 2022-es sasszéval futottunk most már jó néhány teszt óta, és nagyon jól ment minden. Sok kilométert tettünk meg úgy, hogy az aero a 2022-es specifikáció szerint meg van nyesve, az erőátvitel pedig az új felállásban van.

A mai nap nem arról szólt, hogy kilométereket tegyünk bele, a mai nap arról szólt, hogy menjünk ki, fussunk egyet és jöjjünk vissza az autóval egy átbeszélésre. Nagyon sok tanulnivaló van mindenki számára. Nagyon sok minden, amiről beszélni kell.

Szó szerint ezt csináltuk tehát. Kimentünk egy futásra, visszajöttünk elvégezni némi módosítást és átbeszélni, vissza ki, és ugyanezt újból. Egy nagyon sikeres nap volt ez, pokolian sokat tanultunk csupán egy nap alatt, és azt mondanám, felbecsülhetetlen értékű ez számunkra.

Nem voltak a műsort megszakító problémák, valóban egyáltalán semmi, ami megállította volna az autót.

Minden alkalommal, amikor megálltunk, okkal történt, és ahogyan mondtam, azért, hogy eltároljunk még több adatot. Őszintén szólva egy irtóan jó napunk volt. Természetesen kint akartam lenni, a lehető legtöbbet vezetni az autót, de ez egy teljesen új korszak, és keresztül kellett mennünk ezeken az folyamatokon.

 

Az akkumulátor és a rásegítés

Nem mentünk még az autóval úgy, hogy száz százalékos lett volna az akkumulátor. Ez az, amin dolgoztunk az első nap folyamán. Nem lett volna a legjobb terv megérkezni és bumm-bumm, a teljes akkumulátorral menni rögtön. Úgy gondolom, ez lehet az első feladat holnap reggel. Akkora erő és energia megy keresztül az erőátvitelen és a sasszén, hogy időt kell rá szánnunk, és biztosnak kell benne lennünk, hogy megfelelőnek érződik minden. De kétségtelenül az.

Még ha nem is voltunk száz százalékon, amit el tudok mondani, hogy elég rásegítésünk volt az akkumulátortól, és amit tényleg el tudok mondani, az az, hogy amikor megérkezik, kétség kívül tudod, hogy ott van! Egy derék hátsón rúgás, amikor megérkezik.

Ami a súlyt illeti, mivel ballaszttal futottunk, nem vettem észre. Kétségtelen, hogy nem ez az első dolog, amiről beszélnél, amikor beülsz az autóba.

 

A különbség, amit egy év eredményez

Minden, ami az autón van, 2022-es specifikációban fut. Őszintének kell lennem, és el kell mondanom, rég volt, mikor Greystoke-on kívül vezettem a jelenlegi Fiesta WRC-t, úgyhogy nem teljesen van meg a sebesség az abszolút legújabb aeróval – számomra azonban nincs masszív különbség ezzel az autóval. Elég nehéz elmondani ezt az abszolút különbség tekintetében.

Ami az erőátvitelt illeti, én nem igazán bánom, hogy a szekvenciális kapcsolás van a kormányváltó helyett. Úgy vélem igazából, sokkal jobban be fogja vonni ez a srácokat a vezetésbe. És ugyanez a helyzet a középső differenciálművel.

Oké, jó lenne, ha benne lenne – főleg amikor az igazán trükkös, saras helyekhez érsz és meg kell birkóznod az autó extra súlyával is, de egyáltalán nem a világ vége ez. Úgy gondolom, az a különbség, hogy én jópár R5/Rally2-es autót vezettem teszten mostanában, ezek pedig nincsenek benne ezekben az autókban, úgyhogy nem veszed észre ezt olyan nagyon.

Félre ne értsetek, nem én vagyok az a srác, aki vezetni fogja ezeket a dolgokat a következő szezonban a bajnokság minden fordulóján megpróbálva világbajnokságot nyerni, amit azonban tenned kell, hogy optimalizálod azt, amivel rendelkezel az autóban. És bőven van olyan ezekben az autókban, ami fenntartja az érdeklődésedet!

 

Történelmet írni

Ismertek, szeretek autókat vezetni, az pedig, hogy itt lehetek egy új korszak kezdeténél, valami különleges. Nagyon izgatott vagyok ezek miatt az autók miatt és a következő generáció miatt. Ha azt gondolnátok, valamiféle módon talán egy kicsit kisebb kihívással rendelkeznek ezek az autók a mérnökök számára és a technikai oldalról az erőátvitel és az aero tekintetében, a hibrid behozása azonban tényleg egy olyasvalamit jelent a műszaki srácok számára, amin gondolkodniuk kell.

Ami pedig a Ford vezetését jelenti a jövő évre, kétségtelenül rendelkezni fog egy olyan dologgal, amin gondolkodni kell!”

 

Andrew

 

2021. május 7.