Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 Rally1

 

Várja a Hyundai sportrészlege a Rally1-es autó fejlesztésére a zöld jelzést

A Hyundai Motorsport alzenaui bázisán továbbra is várják a jóváhagyást arra, hogy elkezdhessék fejleszteni a 2022-es szabályok szerinti rali világbajnoki autójukat, a koreai márka vezetősége ugyanis nem erősítette meg még, hogy jövőre, az új technikai szabályok életbe lépésének első évében is részt vesznek a küzdelmekben.

Míg a Toyota és az M-Sport egyre közelebb kerül ahhoz, hogy az új, Rally1-es kategóriájú masinájukat elkezdjék tesztelni, a Hyundai gépe nem kapott még zöld utat, erősítette meg Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport igazgatója.

A következő szezonban a rali világbajnokság csúcskategóriájú autói csővázzal, fejlettebb versenyzői védelemmel, valamint plug-in hibrid technológiával fognak rendelkezni. Utóbbi a gyorsasági szakaszokon rá fog segíteni a teljesítményre, de a közúti etapokon is használható lesz az autó hajtására.

Az új, 2022-ben életbe lépő szabályokat már 2019 nyarán bejelentették, és azóta is tart az előírások finomhangolása, melyek megalkotásában a sorozatban 2014 óta jelen lévő Hyundai is részt vett, a gyártó azonban bizonytalannak tűnik a folytatást illetően.

„Nincs megállapodásunk vagy megerősítésünk, hogy részt veszünk-e a rali világbajnokság 2022-ben kezdődő új érájában” – nyilatkozta Adamo az autosport.com-nak 2021. február 15-én, hétfőn. „Ahhoz, hogy így tegyünk, szükségünk van a zöld jelzésre a Hyundai koreai vezetőségétől, ezt pedig nem kaptuk még meg.

Minden szükséges információt biztosítottunk, most pedig várnunk kell a válaszra, amit nem tudunk, hogy mikor fogunk megkapni. Nem kezdődött még el az autó fejlesztése, és ez csak akkor fog megtörténni, amikor és amennyiben pozitív válasszal rendelkezünk a koreai főhadiszállástól.”

Ezzel pedig jókora lemaradásban kerülhetnek a világbajnokság egyik legnagyobb revolúciós szabályrendszerének életbe lépésekor. Adamót néhány nappal korábban a DirtFish is kérdezte a témában. „Nincs mit mondanom. Amikor meglesz a felhatalmazásom, hogy csináljuk a 2022-es autót, elkezdem csináltatni. Örülök Malcolmnak és a Toyotának, előre vannak, minden jót nekik” – utalt a japán gyártó mellett a Fordokat építő M-Sport tulajdonosára, Malcolm Wilsonra, majd további információkat szolgáltatott a Hyundai-ról. „Alapvetően nem kezdtük el, mivel ha nincs meg a költségvetésem rá és a felhatalmazásom, hogy csináljuk, nem csinálhatom. Nem az van leírva, hogy ’Adamo Motorsport’. Eddig, és ahogyan többször mondtam, a Hyundai vezetősége nincs még meggyőződve arról, hogy a hibrid a megfelelő út előre, úgyhogy várom a végső zöld jelzést, hogy csináljuk ezt.”

A sokmillió dolláros döntésnek arról, hogy elköteleződnek a rali világbajnokság következő generációs autói mellett, a Hyundai Motor Company-től kell érkeznie, Adamo pedig rámutatott, hogy nagyon is tisztában van az időkerettel. „Andrea Adamo vagyok, egy Németországban élő kis olasz bevándorló, aki megpróbálom a legjobbamat nyújtani az autósportban. Senki vagyok ahhoz, hogy zsarolásokat küldjek a Hyundai vezetőségének azt mondva: ’De van egy határidő!’

Ha júniusban mondják nekem, hogy csináljuk az autót júniusban, akkor megpróbálok keményen dolgozni. Mindenki tudatában van annak, hogy minél később indulunk neki, annál nagyobb lemaradást kell behoznunk később. Meglátjuk, mi lesz. Ha viszont nem leszek ott, minden jó fogok kívánni az M-Sportnak és a Toyotának.

Fogalmam sincs, hogy százalékot mondjak, hogy ott leszünk-e 2022-ben vagy sem. Eddig megtettem mindent, amit tudtam, hogy támogassam az FIA-t; vásároltunk két hibrid kitet, mivel az FIA megkért, hogy vásároljak két kitet, hogy megtörténjen ez. Örömmel segítettem nekik azzal a pénzzel, amivel rendelkeztem, többet azonban nem tudok ennél tenni.”

Az M-Sport ralicsapatának vezetője, Richard Millener úgy nyilatkozott, „nagyon csalódott” lenne, ha a Hyundai befejezné a rali világbajnoki szerepvállalását az új technikai szabályok eredményeként. Millener elmondta, az olyan gyártók, mint a Hyundai folyamatos részvétele a kulcsa mind a rali világbajnokság, mind a támogató sorozat, a WRC 2 sikerének, melybe nagy befektetéseket tett a koreai gyártó.

„A Hyundai sokat hozott a rali világbajnokságba és a Rally2-es kategóriába, mióta 2014-ben beszálltak a bajnokságba” – hangzottak a szakvezető szavai az autosport.com-on. „A modernkori rali világbajnokságra gondolva nehéz lenne azt nélkülük látni.

Az új szabályok új irányba terelik a rali világbajnokságot, és bár úgy tűnik még mindig, hogy megbeszélések folynak Koreában, ha ez az az irány, amit a Hyundai akar, akkor nagyon remélem, hogy az együttműködés, amit a csapatok és az FIA folytattak az elmúlt huszonnégy hónapban, hogy felállítsák ezeket az új szabályokat, azt jelenti, hogy folytatni fogják.

Ami engem illet, igazi ralirajongóként és csapatvezetőként is nagyon csalódott lennék, ha elvesztenénk a csapatot és annak minden karakterét a rali világbajnokság igazán új és izgalmas kezdetekor.”


Andrew

 

2021. február 16.