Get Adobe Flash player

Új gyártó érkezhet Matton szerint

Az FIA rali igazgatója, Yves Matton azt mondja, egy újabb gyártó érkezhet a rali világbajnokságba a hibridkorszak első hároméves ciklusában.

2022-től a sorozat legfelsőbb kategóriájában hibridhajtással lesznek ellátva az immár Rally1-esnek nevezett versenyautók, a jelenlegi generációs World Rally Car-ok 1,6 literes turbófeltöltéses benzinmotorjához egy villanymotort is társítanak. Ez utóbbit, valamint a hozzá kapcsolódó elemeket, köztük az akkumulátort is a Compact Dynamics biztosítja, a német cég tavaly márciusban nyerte meg az erre vonatkozó tendert.

A kizárólagos beszállító alkalmazásával az volt a cél, hogy határok között tartsák a költségeket és biztosítsák az egyenlőséget a szervizparkon belül. Az új szabályokkal ugyanakkor a leendő további résztvevők számára kívánnak attraktívabbak lenni, Matton azonban elismeri, az első szezonban, 2022-ben még nem fog csatlakozni új márka a sorozathoz, aminek az oka a koronavírus járvány és az ahhoz kapcsolódó gazdasági válság.

„A Rally1-es szabályok azzal a nézőponttal kerültek megírásra, hogy az új szabályok a lehető legelérhetőbbek legyenek” – kezdte Matton. „Ez az egyike a fejlesztés fő pilléreinek, melyek a fenntarthatóság, a biztonság és az elérhetőség.

Nem kérdés, hogy a járvány arra kényszerített sok embert, hogy igazítson a tervein – mi azonban magabiztosak vagyunk, hogy úgy kerültek a szabályok megtervezésre, hogy a világ több gyártója számára is lehetővé tegyék annak megfontolását, hogy a márkafejlesztés egy nagyszerű módja ez. Egy újabb gyártó lehet jelen a következő homologizációs ciklus vége előtt, ez azonban nem 2022-ben fog megtörténni.”

A sorozat két gyártója nyilvánosan is elkötelezte már magát, hogy a 2024-es idény végéig biztosan marad, addig, amíg a legújabb szabályok a világbajnokság résztvevői által újabb felülvizsgálaton esnek át ütemezetten.

A rali világbajnokságba történt 2017-es visszatérése után a Toyota teljes mellszélességgel a hibrid éra mögött áll, az M-Sport pedig folytatja együttműködését a Forddal, és ők is részesei lesznek az új korszaknak. Mindkét alakulat szorgosan dolgozik már Rally1-es versenygépén, melyekbe az erőátvitel és a felfüggesztés bizonyos elemei a Rally2-es autókból kerülnek adoptálásra.

A Hyundai szándéka még nem egyértelmű a ralisport legfelsőbb szintjére vonatkozóan, autósport részlegük vezetője, Andrea Adamo azonban nemrégiben kijelentette, optimista azzal kapcsolatban, hogy a koreaiak elkötelezettek lesznek az új szabályokat illetően. Matton üdvözölte az olasz szakvezető szavait.

„A Hyundai kulcsfontosságú része a rali világbajnokságnak jelenleg – erős vetélytárssá tették magukat, és értékes részei a rali világbajnokság sztorijának” – magyarázta a francia szakember. „Azzal kapcsolatban is magabiztos vagyok, hogy biztosítani tudjuk mindhárom gyártót 2022-re. A hibrid autók bevezetése kulcsa volt annak, hogy meglegyen a gyártók elkötelezettsége 2022-re. A közeljövőben további kommunikációnk lesz erről.”


Andrew

 

2021. március 21.