Get Adobe Flash player

Adamo tigris szerepben

 

Thierry Neuville úgy véli, a Hyundai Motorsportot igazgató Andrea Adamo túl durva volt a Monte-Carlo Rallye-n nyújtott teljesítményüket értékelve.

Neuville óvatosan fogalmazott, ez érthető is. A 2021-es rali világbajnoki idénynyitón két Hyundai végzett a legjobb ötben, egy közülük dobogón volt, ez pedig nem nevezhető katasztrófának. Neuville főnöke szerint azonban ez egyszerűen nem volt elég jó.

Adamo kritikus volt mind magával, mind az alzenaui különítmény felkészülésével és a versenyen mutatott teljesítményével. „Nem olyan módon zajlott a Monte-Carlo Rallye-ra történő felkészülés, ahogyan kellett volna, sem pedig magának a versenynek a kezelése sem” – nyilatkozta akkor az olasz szakember. „Nem keresek kifogásokat vagy kreálok hülye okokat, csupán nézem, mi folyik, és megpróbálok megoldásokat találni, hogy jobbá tegyük a dolgokat. Sok ok van és sok dolog, ha felsorolnám az összes dolgot, látható lenne, sok hibát követtünk el együttesen egy versenyen.”

Ott Tanak vezette a versenyt az elején, Neuville pedig dobogós helyet szerzett egy új navigátorral, és nem úgy tűnt, hogy a Hyundai i20 Coupe WRC lemaradt a versengésben. Felmerül így a kérdés, hogy szükséges volt-e az önostorozás?

Neuville is így gondolja, de óvatos volt, amikor erről beszélt az Arctic Rally Laplandot követően, ahol Tanak nyert, Neuville pedig ismét a harmadik pozícióban végzett. „Azzal kezdem, hogy egyre jobban ismerem a főnökömet. Óvatosnak kell lennem, hogy mit mondok, de úgy gondolom, a monte-carlói reakció egy kicsit talán túl sok volt a végeredményhez képest” – fogalmazott a belga pilóta.

„Tudtuk, hogy egy új navigátorral nem várhatunk lehetetlent. Ottnak nyilvánvalóan egy rossz hétvégéje volt, de még így is megvolt a teljesítmény – két autóval lehettünk volna a dobogón talán. És nagyszerű tempót mutattunk egyes szakaszokon, sajnos azonban nem értünk el a végső eredményt. Csupán a szezon első versenyén voltunk, visszaküzdöttük magunkat tehát – az bizonyos, hogy Andreának is köszönetet kell mondani. Néhány embert a megfelelő helyre tett, vissza a jó vonalra, és megadták nekünk, versenyzőknek a lehetőséget, hogy sokat üljünk az autóban, ez pedig kifizetődött. Köszönetet kell tehát mondanunk a csapatban mindenkinek, ez azonban a második forduló volt csak, jön a harmadik forduló, és ugyanilyen jónak vagy még jobbnak kell lennünk, mint Finnországban.”

Mit gondol maga az érintett, mi Adamo értékelése?

A Hyundai rendkívül erős teljesítmény nyújtott az Arctic Rally Lapland-on, a jelenlegi World Rally Car-ok korszakában először győzte le valaki a Toyotákat azok szülőföldjén, Finnországban. Hogyan történt ez? „Ahhoz, hogy legyőzz egy oroszlánt, időnként tigrisnek kell lenned” – jött Adamo válasza.

Ez történt tehát a Monte-Carlo Rallye és az Arctic Rally Lapland között. Utóbbin a legjobb négyben három Hyundai volt található. „Egy olyan verseny után, mint amilyen Monte-Carlo volt, az én szerepemben meg kell kérdőjelezned magadat – mit csináltál rosszul, mit kell jobban csinálnod” – magyarázta Adamo. „Mielőtt Finnországba érkeztünk, más megközelítést láttam minden emberemtől, a versenyzőktől és a legénységektől, ez pedig egy olyan dolog volt, ami fontos számomra. Húztuk, toltuk, de inkább a húzásról beszélnék, mivel ahhoz, hogy húzz valamit, inkább elöl kell lenned, mint hátul.

Nyerhetsz vagy sem, de a megközelítés adja a győztes mentalítást. És úgy gondolom, ezen alkalommal győztünk, nem csak elsőként értünk a célba. Egy nagy visszatámadást láttam a csapattól. Ez a legfontosabb dolog, amit hazaviszek, mivel a győzelem megtörténhet, a mentális megközelítés azonban, az eltökéltség valami olyan, ami fontosabb.”

 

Andrew

 

2021. március 27.