Kész az indulásra a Fiesta Rally3
Az M-Sport Lengyelország által épített Ford Fiesta Rally3 hivatalos homologizálásra került az FIA Rally3-as technikai előírásai szerint. A lépés a finnországi havas, jeges versenyen, az O.K. Auto-Rallin versenykörülmények között történt sikeres bemutatkozást követte.
A ralisport egy új korszakát képviselve, valamint a gyorsasági szakaszokat új fegyverként támadva a költséghatékony, négykerékhajtású Fiesta Rally3 az első és jelen pillanatban egyetlen homologizált Rally3-as autó, ami egyúttal jelentős elkötelezettséget is reprezentál az M-Sport részéről, hiszen a csapat az FIA rali piramisában minden kategóriát képvisel, miközben az M-Sport „lehetőségek létráját” is teljessé teszi az autó.
A Rally3-as kategória egy lényeges lépcsőfokot fog biztosítani azoknak a fiatal raliversenyzőknek, akik meg akarják tanulni a négykerékhajtású autók vezetését és tovább kívánnak lépni a kétkerékhajtású autók, mint például a Fiesta Rally4 után. A fiatal versenyzők támogatása alapvető érték az M-Sport számára, amit alátámasztott az is, hogy Finnországban a 2020-as ERC 3 és ERC 3 Junior bajnokot választották a Fiesta Rally3 versenykörülmények között történő hivatalos bemutatkozásához. Az észt pilóta a tizenegyedik helyre hozta az EcoBoost motoros Fiesta Rally3-at, miután legjobb tízes szakaszidőket autózott olyan szakaszokon, ahol sosem versenyzett még, szemben egy sor tapasztalt helyi pilótával. Torn önbizalma folyamatosan erősödött a Fiesta Rally3 kormánya mögött az O.K. Auto-Rallin, a verseny utolsó két szakaszán hetedik időket mutatott fel. A befejező gyorsaságin gyorsabbnak bizonyult minden N csoportos autónál, ideje tíz másodperccel maradt el csupán a legjobb Rally2-es autó idejétől ezen a tizenkét kilométeren.
Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Ez egy hatalmas mérföldkő az M-Sport Lengyelország számára és a ralisport számára is. Homologizálásra került a valaha volt első Rally3-as autó, és az M-Sport nevét viseli. A szabályok első tervének kezdetétől eltökéltek voltunk, hogy támogatjuk ezt a kategóriát, mivel megannyi lehetőséget fog ez biztosítani a fiatal versenyzőknek és a nemzeti bajnokságok versenyzőinek. A fenntartható, költséghatékony autókra nagyobb szükség van most, mint valaha, hogy sima fejlődést biztosítsanak a versenyzőknek és azoknak is, akik alacsonyabb üzemeltetési költséggel szeretnének négykerékhajtásos autóval versenyezni. Kétségtelen, hogy további gyártókat fogunk látni csatlakozni, amit nagyon is várok már. Alapvetően ez versengés, ami motivál bennünket, és izgalmas csatákat akarunk látni a szakaszokon a Rally3-as kategóriában. Ez attól a versenyszellemtől van, amivel a Fiesta Rally3-as autónk kész elindulni ma, hogy a tapasztalatunkat és a tudásunkat még tovább vigyük az ügyfelek és a pilóták támogatásának érdekében.”
Maciej Woda, az M-Sport Lengyelország igazgatója: „A színfalak mögött monumentális erőfeszítés ment bele ebbe a krakkói létesítményünkben. Nem tudok eléggé megköszönni a csapatnak mindent, amit csináltak minden nehézség ellenére, amivel szembesültünk, főleg amióta lecsapott a COVID-19 járvány. Az eltökéltségük és elszántságuk valóban átragyogja a Fiesta Rally3-at, és tükröződik a végeredményben is. Az M-Sport Lengyelország minden egyes tagja tekintélye a csapatnak és a Fiesta Rally3-nak. Ugyanez a története a versenyzői felállásnak, akik segítették az autó tesztelését és fejlesztését is, hatalmas köszönettel tartozunk Nil Solans-nek, Kajetan Kajetanowicz-nak, Matthew Wilsonnak, Ken Tornnak, Egon Kaurnak és legutóbb Tom Kristenssonnak. Egy teljesen új autó megtervezése és megépítése egy nagyon ijesztő feladat egy ugyancsak új kategóriához, mivel nincs referenciapont, amit bárki is használhatna. Ez az, ami a Fiesta Rally3 megalkotását izgalmassá tette, ugyanakkor ez arra is késztetett minket minden tekintetben, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem hagytunk egy követ sem mozdulatlanul.
A Fiesta Rally3 egy finnországi hétvégén mutatkozott be hivatalosan versenykörülmények között Ken Tornnal. Az O.K. Auto-Ralli egy gyors verseny tapasztalt helyiekkel, úgyhogy egy nagyszerű alkalom volt arra, hogy ténylegesen teszt alá vessük az autót egy olyan pilótával, akinek korlátozott ismerete van a verseny útjairól. Ken bebizonyította, hogy a Fiesta Rally3 egy olyan autó, amibe ha beülsz, azonnal versenyképes lehetsz az N csoportos autók ellen. Amint felvette a ritmust, nagyszerű legjobb tízes szakaszidőket hozott össze azzal együtt, hogy az utolsó két szakaszon legyőzte az összes N csoportos autót és vegyült néhány Rally2-es pilótával is. Az egész csapat Kennel együtt nagyszerű munkát végzett.”
Andrew
2021. március 30.