Get Adobe Flash player

Renault Clio Rally4

Egy évvel a Clio Rally5 mozgásban történt megjelenését követően tovább bővült a Renault viry-chatilloni és dieppe-i ügyfélszolgálati csapatának kínálata a Clio Rally4-gyel.

Az új modellt, melyet kompromisszumok nélkül terveztek meg annak érdekében, hogy kategóriája legjobbja legyen, a 2021-es Monte-Carlo Rallye-n láthatta először a nagyközönség a pályán, az előfutó szerepét magára öltve.

A 2019-ben leleplezett Cup, RX és Rally5-ös változatok sikerére építve az ügyfélszolgálati részleg folyamatosan dolgozott az ötödik generációs Renault Clio versenyváltozatainak fejlesztésén.

 

Egy műalkotás

Míg a Clio Rally5 célja, hogy elérhető legyen, a Clio Rally4-gyel a teljesítményt célozták meg a kétkerékhajtású raliautók világában.

Mint ahogyan a két kategóriára vonatkozó szabályok is megkövetelik, a Clio Rally5 és a Clio Rally4 számos dologban közös: a karosszéria ugyanúgy a Clio R.S. Line-ra épül, a legfejlettebb biztonsági felszerelések jellemzik őket, mint például a Sabelt kagylóülések, és megegyezik az üzemanyagtartály, a pedálbox, a kormányoszlop, valamint a bölcső is.

A hasonlóságok ellenére igencsak különböző a két autó, mivel a viry-chatilloni és dieppe-i csapatok minden tudásukat és tapasztalatukat alkalmazták, hogy kihasználják a szabályok adta szabadságokat és biztosítsák a Clio Rally4 sikerét.

A motorháztető alatt különös figyelmet fordítottak minden olyan aspektusra, ami kapcsolatban van a teljesítménnyel. Az 1330 köbcentiméteres, négyhengeres, tizenhat szelepes TCe motort alaposan átdolgozták, új turbófeltöltőt, dugattyúkat és hajtókarokat kapott az erőforrás. Az egység esetében, melyhez továbbra is egy Sadev sebességváltó kapcsolódik, különös figyelmet fordítottak a nyomatéktartományra. A teljesítmény 215 lóerőre növekedett, miközben figyelembe vették az FIA Rally4-es kategóriára vonatkozó technikai szabályzatának alapján a jövőben bevezetésre kerülő turbószűkítőt is már.

Természetesen más, a teljesítményt és a megbízhatóságot meghatározó elemekkel kapcsolatban is intenzív munka zajlott, így a Clio Rally4-be a PFC Brakes fékeit, valamint a BOS állítható lengéscsillapítóit szerelték, melyek a csúcstechnológiát képviselik.

 

Átfogó fejlesztés

Amint véget ért 2020-ban a koronavírus eredményezte első franciaországi lezárás, intenzív tesztprogram vette kezdetét, ami több hónapon keresztül tartott. Ennek keretében több mint ötezer kilométert futott az autó tapasztalt ralipilótákkal, köztük Stephane Sarrazinnel, Bryan Bouffier-vel, Jean-Sebastien Vigionnal és Manu Guigouval.

A Clio Rally4 nagyon hamar teljesítette a célokat mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság tekintetében. A pilóták egyhangúlag dicsérték a karosszéria és motor alkotta csomagot, a biztonság kompromisszumokat nem ismerő szintjét, valamint a kimagasló hatékonyságot.

 

Verseny a láthatáron

Azzal együtt, hogy részt vett előfutóként a Monte-Carlo Rallye-n, a Clio Rally4 homologizációja folytatódott az FIA-nál, ami 2021. április 1-én vált véglegessé. Ezután a Renault sportosztálya teret enged az első kiszállításoknak, valamint annak, hogy a tavasz folyamán megtörténhessenek az első éles bevetések Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban.

A privát nevezésekkel párhuzamosan, együttműködés indul a különböző nemzeti és regionális Clio bajnokságokkal, hogy 2021 legjobb juniorjai hivatalos programot érdemeljenek ki a Clio Rally4-gyel, elősegítve az új tehetségek előrelépését a világ ralisportjában és hogy a győzelmekért küzdhessenek minden felületen.

„A Clio Rally4 kompromisszumok nélkül került megtervezésre egy egyszerű célt szem előtt tartva, hogy ez legyen a legjobb kétkerékhajtásos autó a kategóriájában” – mondta el Benoit Nogier, a Renault Sport ügyfélszolgálati részlegének igazgatója. „Rendkívül elégedettek vagyunk a véghezvitt fejlesztési munkával, hogy elérjük ezt a célt, és minden pilóta, aki bevonásra került, arról számolt be, hogy ez mind egy nagyteljesítményű autó, mind szórakoztató a vezetése. Biztosak vagyunk benne, hogy mindennel rendelkezik ahhoz az autó, hogy mércévé váljon a regionális, a nemzeti és a nemzetközi versenyeken, mind aszfalton, mind murván.”

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett 1.3 TCe 1,3 literes, soros, négyhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, DOHC vezérlés, standard módosított hűtés, közvetlen befecskendezés, Life Racing motorfelügyelet, Borg Warner turbófeltöltő, 30 mm-es turbószűkítő, SP98 ólommentes üzemanyag

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1330 cm3

Teljesítmény: 215 LE

Forgatónyomaték: 350 Nm

Maximális fordulatszám: 6500 1/min

 

Tengelykapcsoló: Sachs

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, padlólemezre rögzített váltókar, elektronikus hátrameneti kioldó, ZF korlátozott zárású differenciálmű

 

Felfüggesztés: Pseudo-McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Merev hátsó híd. Háromutas BOS állítható lengéscsillapítók, hidraulikus ütközésgátló

 

Fékek:

Elöl: PFC féknyergek, 330x28 mm-es belső hűtésű PFC féktárcsák aszfalton, 294x28 mm-es belső hűtésű PFC féktárcsák murván

Hátul: PFC féknyergek, 260x8 mm-es tömör PFC féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: 7x17 collos felnik

Murva: 6x15 collos felnik

 

Karosszéria: Renault Clio R.S. Line önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Üzemanyagtartály: FT3 (FIA homológ), 60 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 4050 mm

Szélesség: 1798 mm

Magasság: 1400 mm

Tengelytáv: 2579 mm

Nyomtáv elöl: 1500 mm

Nyomtáv hátul: 1490 mm

 

Súly: 1080 kg

 

Andrew