Get Adobe Flash player

A hibrid korszakban is ott lesz a Hyundai

A Hyundai Motorsport megerősítette, továbbra is elkötelezett a rali világbajnoksággal és egy vadonatúj versenygépet fejleszt a sorozat hibrid érájára, melyhez a Hyundai i20 N utcai autó adja az alapokat.

A kétszeres márkavilágbajnok csapat – mely nyolcadik szezonját tölti idén a sorozatban – támogatja az FIA és a WRC Promoter által vázolt új irányzatot, ami megerősíti a Hyundai autósportbeli hasznát a nagy teljesítmény és fenntarthatóság bemutatását illetően.

A Hyundai Motorsport versenybe száll a Veloster N ETCR-rel – a cég által fejlesztett első elektromos versenyautóval – a Pure ETCR legelső bajnokságában is, mely az idei év későbbi szakaszában veszi kezdetét, aktívan promotálva a releváns technológia átvitelét az autósport és a sorozatgyártású járművek között. A hibrid hajtás rali világbajnokságon történő bevezetése tovább erősíti ezt az elkötelezettséget.

Az új szabályok új technikai kihívásokat tartogatnak a rali világbajnokságon 2019-ben és 2020-ban egymás után két gyártói címet nyerő Hyundai Motorsport számára, ugyanakkor tükrözik a Hyundai Motor Company úttörő szellemiségre, innovációra utaló és a jövő mobilitásában vezető szerepet vállaló értékeit.

Mióta 2012 végén megalakult a Hyundai Motorsport, a ralisport és a pályaversenyzés egy kulcsfontosságú teljesítménypillérré vált a Hyundai számára. A tudás, mely megosztásra kerül az alzenaui bázisú cég és a Hyundai N márka között, sikereket hozott már a rali világbajnokságon és a túraautó világkupában is. A nagy versengést kínáló csúcstechnológiájú környezet, ahol a másodperc törtrészei is kritikusak, lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy új technológiákat értékeljen ki, melyek aztán áthathatják a sorozatgyártású autók fejlesztését is.

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport igazgatója: „A Hyundai Motorsport azért létezik, hogy támogassa a Hyundai Motor Company által felállított célokat azzal, hogy hiteles platformot kínál a jelenlegi és jövőbeli autóipari technológia bemutatásához. A pályaversenyzésen és a ralisporton keresztül képesek vagyunk befolyásolni a Hyundai holnapi utcai autóinak fejlesztését és irányzatot adni arra; ez igazi büszkeség és egy olyan szerep, amit hihetetlenül komolyan veszünk. Emiatt örülünk, hogy támogathatjuk az FIA és a WRC Promoter által vázolt jövőbeli irányzatot a 2022-ban életbe lépő új, hibrid előírásokkal. A Hyundai i20 N köré fogjuk fejleszteni az autónkat, amit az eddigi rali világbajnoki sikereink inspiráltak. Kétszeres bajnokként üdvözöljük az új kihívást, és alig várjuk, hogy a Hyundai zászlóját vigyük ebbe az új korszakba.”

Till Wartenberg, az N Brand Management és a Hyundai Motor Company Motorsport Sub-Division vezetője: „Az autósport a továbbiakban is mérhetetlenül értékes tesztágy marad a Hyundai jövőbeli mobilitási modelljei és technológiája számára. Szükségszerű számunkra, hogy további fenntartható megoldást alkalmazzunk, úgyhogy örömmel látjuk, hogy a rali világbajnokság ebbe az irányba tart az új hibrid szabályokkal, mely egy relevánsabb kapcsot teremt a sorozatgyártású járművek technológiájával. Élvezzük az új kihívást, és tudjuk, hogy a Hyundai Motorsportnál lévő képzett és tapasztalt csapat mindent meg fog tenni, amit tud, hogy megtartsa a címet és a versenygyőztes státuszt, melyet az utóbbi években felépítettek. A pozitív hatást, mellyel az autósport tevékenységek bírnak a nagyteljesítményű N márkánkra és a Hyundai anyamárkára, nem szabad alábecsülni, ez az ideális platform, melyre jövőbeli technológiákat fejleszthetünk, miközben megmutatjuk a Hyundai autók puszta szenvedélyét és szórakoztató vezetését. Legyen az a Veloster N ETCR-ünk vagy a Hyundai i20 N-re épülő hibrid rali világbajnoki kihívónk, elkötelezettek vagyunk, hogy megmutassuk, a csúcstechnológiánk kombinálható további fenntartható megoldásokkal az autósportban.”

 

Andrew