Get Adobe Flash player

Peter Thul az új gyártókról: Vannak tárgyalásaink

A rali világbajnokság igazgató pozícióját betöltő Peter Thul az FIA AUTO magazinjának egy interjú keretében beszélt többek között a ralisport autóinak hajtásrendszerében bekövetkező változásról, valamint az új gyártók érkezésével kapcsolatos jövőbeli reményekről.

- A sportág jövőjét technikai szempontból nézve a rali világbajnokság a hibridizáció felé mozdul 2022-ben. Nyugodt vagy azzal kapcsolatban, hogy hibrid lesz a jövő, nem pedig teljesen elektromos?

- Létezik egy tanulmány az Oliver Wyman Limited konzultációs cégtől 2019-ből, ami azt mondja, az autók 84 százaléka belsőégésű motoros jelenleg, 13 hibrid és mindössze 3 százalék elektromos. Ez természetesen drámaian fog változni a következő tíz évben, de áthidaló technológiaként körülbelül 37 százalékos áttöréssel fog rendelkezni a hibrid. És ha megnézzük a hibridek használatát, bizonyos távolságot meg tudsz tenni nagyvárosokban és hosszútávú utazásokat is csinálhatsz, fel tudod tölteni, és rásegítést tudsz alkalmazni. Ez pedig pontosan az, amit a raliban csinálunk. A városban az elektromos hajtást tudjuk használni, például a verseny rajtjánál. Aztán használhatjuk ezt rásegítésként a szakaszokon, és még vissza is tudunk nyerni energiát. Tükrözzük egy standard utcai autó mindennapi életét, és tudjuk segíteni a technológia fejlesztését. Ez a fajta technológia nagyon is illik a ralisporthoz.

A másik oldal a tisztán elektromos formátumok. És ha megnézzük, azoknak az elektromos autóknak a nagyvárosokban van leginkább haszna, átviszed ezt a stadionokba, amire ott van nekünk a rallycross világbajnokság – teljesen elektromosan.

Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a támogató kategóriákban is hibridizációval fogunk rendelkezni. Az FIA tárgyal már a szereplőkkel a Rally2-es autók lágy hibridizációjának opciójáról. Ez ismét csak a megfelelő stratégia, mivel láthatjuk a személyautók piacán, hogy sok kisautó használ lágy hibridrendszert.

Fenntartható üzemanyagaink is lesznek, úgyhogy alakul a történet. Nem egy megoldás létezik a fenntartható jövőre, és mindegyikük elvégzésre kerül a ralisport világában.

- A hibridizáció tekintetében mennyire fontos ezt az utat követni a gyártók megtartása és figyelmének felkeltése érdekében?

- Rendkívül fontos. És nagyon optimisták vagyunk, hogy nem csak a három elköteleződéssel fogunk rendelkezni a Fordtól, Hyundai-tól, valamint Toyotától és kombinálva ezt az új média eseményes üzleti stratégiánkkal, képesek leszünk meggyőzni új partnereket, hogy csatlakozzanak hozzánk. Meg akarjuk magyarázni, „érzelmi töltettel akarjuk ellátni” a hibrid technológiát, és egy sokkal jobb bemutatót akarunk létrehozni a meglévő és az új partnereink részére a következő néhány évben.

Nem titok, a Távol-Kelet irányába tekintünk. Ennek van a világ legnagyobb autópiaca, és jelen kellene lennie a bajnokságunkban. Vannak tárgyalásaink, de jelen pillanatban nem szeretnénk nevekről beszélni.

 

Andrew

 

2021. április 11.