Get Adobe Flash player

Az élen akar lenni az M-Sport 2022-ben

 

Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője, aki ezáltal a csapat új, Rally1 fejlesztését is felügyeli, hiszi, hogy az újdonság a 2022-es rali világbajnokságon azonnal a bajnoki címért fog küzdeni.

A cumbriai alakulatnál zajlik a sorozat új technikai szabályai szerint az autó fejlesztése, a műhelyben egy külön csapatot dedikáltak a projekthez, míg a teszteléshez egy másikat különítettek el. A Ford mindeközben az M-Sport rendelkezésére bocsátotta mind az Egyesült Királyságbeli, mint az Egyesült Államokban lévő létesítményeit.

A Ford Performance – főként annak aerodinamikai részlege – fontos szerepet játszott a jelenlegi Fiesta WRC megalkotásában, az együttműködés pedig folytatódik tovább a hibrid modellel is.

A munka március derekán újabb szintre lépett, amikor a legelső tesztmodell megteszi első kilométereit.

Amikor arról kérdezték, hogy az új szabályok lehetőséget adnak-e a csapatnak arra, hogy elhappolják a dicsfényt a riválisok elől ugyanúgy, mint ahogyan 2017-ben és 2018-ban történt, amikor Sebastien Ogier egymás után két világbajnoki címet gyűjtött be az M-Sporttal, így válaszolt Millener: „Ez természetesen a terv. Nem titok, az a legfőbb célunk 2022-re, hogy visszatérjünk a rali világbajnokság élmezőnyébe és ott harcoljunk.

A tapasztalt mérnökcsapatunkkal az M-Sport Fordnak története van, hogy versenyképes, versenyt nyerő autókat készít azonnal, és ez kell, hogy a cél legyen ezzel az autóval is. Egy dedikált csapatunk van a 2022-es autó fejlesztéséhez a 2019-es év vége óta.

Amikor pedig a munkaerő nagy része kényszerszabadságra ment az első Egyesült Királyságbeli lezárás alkalmával, ezek a tervezők és mérnökök azon kevesek közé tartoztak, akik teljes munkaidőben maradtak annak biztosítására, hogy továbbra is a megfelelő pályán legyünk.”

Bár még nem dőlt el, hogy ki fogja pilótaként az M-Sport Rally1-es autójának tesztelését, Millener nyitott a csapatán kívüli versenyzőkre is, így korábbi pilótájuk, Esapekka Lappi is egy lehetséges opció. „Az év első felére rendelkezünk egy tesztelési tervvel – azt azonban nem lehet mondani, hogy ne néznénk meg azt, hogy bevonjunk más pilótákat is, hogy segítsenek a fejlesztésben az év későbbi részében” – magyarázta. „Sok nagyon tehetséges pilóta van gyári ülés nélkül jelenleg, úgyhogy természetesen van tér arra, hogy visszacsatolást kapjunk tőlük, amennyiben szükségünk van arra.”

Az M-Sport 2019 óta nem tud meghatározó szerepet betölteni a világbajnokságon, onnantól a Hyundai és a Toyota küzdött meg az egyéni és a gyártói világbajnoki címekért.

A brit alakulat tulajdonosa, Malcolm Wilson azonban úgy érzi, a Red Bull ismételt szerepvállalása segít megfordítani szerencséjüket. Az Arctic Rally előtt ugyanis bejelentésre került, hogy az energiaital gyártó Adrien Fourmaux mögé áll, aki a WRC 2-es bajnokság mellett néhány alkalommal a World Rally Car volánja mögé ülhet idén.

„Ez az első lépés a megegyezés szerinti erőfeszítésekben, ami arra irányul, hogy küzdjünk az új szabályok közepette” – nyilatkozta Wilson. „Nagy erőforrások mennek bele annak biztosítására, hogy a lehető legjobb csomagunk legyen 2022-be belépve, és a Red Bullt a fedélzeten tudni idén egy hatalmas pozitívum a csapat számára.

Nem csak abban hisznek, hogy a jövő egy sztárjával rendelkezünk a legénységünkben, de abban is bíznak, hogy a világklasszis tervezőink és mérnökeink egy újabb versenygyőztes autót hoznak létre.”


Andrew