Get Adobe Flash player

Tanak nem találja a válaszokat

Nincs meg a természetese érzése Ott Tanaknak a Hyundai-jal aszfalton, és nem is igazán tudja megmagyarázni a 2019-es világbajnok, miért küszködik.

Bár a verseny előtti teszt mellett a Sanremo Rallye-n is rajthoz állt a Hyundai Motorsport a Horvát Rally-t megelőzően, Tanak úgy fejezte be a világbajnokság új futamát, hogy nem volt elégedett az i20 WRC kemény talajon mutatott teljesítményével.

Az észt pilóta a győztes Sebastien Ogier-hez képest csaknem másfél perces hátránnyal negyedikként ért célba a horvátországi megmérettetésen úgy, hogy a húsz gyorsasági szakaszból mindössze egyet tudott megnyerni. Tanak két héttel korábban San Remóban kikapott csapattársától, Thierry Neuville-től, aki itt az utolsó méterekig versenyben tudott lenni a győzelemért.

„Azt sem tudom még, hogy a vezetési stílusból fakad, vagy nem vagyok hozzászokva egy ilyen autó vezetéséhez. Nem tudom” – vallotta be Tanak, amikor arról kérdezte a DirtFish, hogy hogyan tudna fejlődni aszfalton a Hyundai-jal. „Thierry talán hozzászokott. Én küszködök, és nem érzem természetesnek. Mindenesetre ugyanakkor meg fogjuk próbálni kitalálni, és megpróbálunk megoldást találni. Ezek a fajta versenyek támasztják a pilótákkal szemben a legnagyobb elvárásokat a folyamatos kosszal és az aszfalttal.”

Azzal kapcsolatban, hogy mit ért a természetes érzés hiánya alatt, a következőket mondta el a versenyző: „Úgy gondolom, ez egy olyan dolog, amit nem lehet elmagyarázni, mondjuk úgy, hogy nyomod vagy nem nyomod. Jelenleg nincs mód arra, hogy kilencvenöt százalékon menj, száz százalékon kell lenni mindig, számomra ugyanakkor nem volt lehetséges, hogy befejezzem így a versenyt.”

Amennyiben száz százalékon hajtott volna Tanak, miközben az érzései is azt mondták, hogy „messze van a komfortzónájától”, hogy ezen a szinten menjen, „egészen biztos” benne a pilóta, hogy a pálya mellett végezte volna. „Jelen pillanatban úgy vélem, hogy számos ötletünk akad, de nem működnek az ötletek” – magyarázta. „Most, a verseny után több időnk van, hogy átmenjünk azon, amit ezen a hétvégén láttunk, aztán elkezdjük meglátni.”

A 2021-es világbajnoki szezon során az Ypres Rally, a Katalán Rally és a Japán Rally is aszfaltos felületű verseny lesz alapvetően, Tanak pedig úgy véli, a címbe vetett reményei az ezen a három versenyen mutatott teljesítményén fognak múlni. „Mondjuk azt, hogy világos a nyomás, ez biztos, és az aszfalt a legkritikusabb számomra jelenleg” – mondta. „Meglátjuk a murvát, nem voltunk murván hosszú-hosszú ideje.”

Tanak a legutóbbi négy világbajnoki futam közül három előtt részt vehetett az i20 WRC-vel egy-egy felkészülési versenyen is, hogy segítse az autó aerodinamikai fejlesztését, valamint a különböző feltételek között, különböző talajfelületeken mutatott teljesítményét. A versenyző azonban azt gondolja, ez a stratégia „nem lesz opció”, miután elkezdődik a teljesen új, 2022-ben pályára lépő Rally1-es autó tesztelése.

 

Andrew

 

2021. május 1.