Kipipálta az aszfaltot a Pirelli
A Pirelli rali aktivitásokért felelős vezetője, Terenzio Testoni azt mondja, első újkori tisztán aszfaltos megmérettetésükként jelentős kihívást hozott a Horvát Rally aszfaltos gumiabroncsuk számára.
A versenyzők a száraz körülményekre való P Zero gumi kemény és lágy változatát használták a futamon, a nedves körülményekre való Cinturatóra nem volt szükség.
Miután a Pirelli a ralisport legfelsőbb szintjére történt visszatérése előtt extrém hőmérsékleti körülmények, 40 Celsius fok felett tesztelte a szilárd felületre való termékeit, Testoni biztos volt benne, hogy a kopás nem jelenthet gondot, a horvát szakaszok azonban így is kemény kihívást jelentettek. „Mint kiderült, az első aszfaltos hétvége nagy követelményeket állított a gyakran koszos és csúszós utakkal” – kezdte értékelését a szakember.
„Ez egy nagyon nagy tesztet biztosított a versenyzők és természetesen a gumik számára. A kikerülő információk szerint ugyanakkor a keréktárcsák voltak azok, melyek a legjobban megszenvedték ezt, súlyos sérülést kapva, ami aztán azonnali következménnyel bírt a gumira. Ez a valójában a felnivel történt sérülés, melyet a töredezett aszfalt és az ütések okozták, egy olyan dolog volt, amivel minden csapatnak és a versenyzőnek meg kellett birkózni.
Ami a gumikat illeti, elégedettek vagyunk a kopási szinttel, ami meglehetősen visszafogott volt a zord felület és a magas, 150 Celsius fokig is felmenő működési hőmérséklet ellenére.”
A világbajnokság következő fordulója a Portugál Rally lesz május második felében, ahol a murvára való Scorpion abroncsok először kapnak szerepet, mióta az idei évtől a Pirelli lett a sorozat kizárólagos beszállítója. „Várjuk már a portugál murvát, ahol a szilárdság és a tartósság lesznek a kulcsfontosságú jellemvonások, melyek a gumiktól szükségesek” – mondta erről Testoni.
Andrew
2021. május 3.