Ostberg bőröndje és fékproblémája
Mads Ostberg a saját poggyászában vitte a lengéscsillapítókat, hogy győzelmet arathasson a Horvát Rally-n.
A WRC 2 uralkodó bajnoka a 2021-es rali világbajnoki sorozat első aszfaltos futama, a Horvát Rally előtt a magyar bajnokság nyitó fordulóján, a Boldogkő Rally-n állt rajthoz Citroen C3 Rally2-esével. Ostbergnek idén a Tagai Racing Technology biztosítja a technikai hátteret, és kíváncsian várta mindenki, hogy hogyan szerepelnek Horvátországban a többi márka ellenében. Az első közös világbajnoki futam sikert, győzelmet hozott.
„Úgy gondolom, nagyon jó helyen vagyunk” – kezdte az értékelést a norvég pilóta. „Tudjuk, hogy az autó nagyon jól teljesít aszfalton, de úgy gondoltuk, kihívás lesz ez a verseny számunkra: dobálósabb, és nincs túl sok tapasztalatunk a Citroennel ezekkel a dobálós, szűk és saras utakkal kapcsolatban.
Azt vártuk tehát, hogy a Skoda és talán a Volkswagen nagyon-nagyon erős lesz itt. Volt azonban egy nagyon jó fejlesztési tesztünk egy héttel azelőtt, hogy ideérkeztünk volna, úgyhogy ténylegesen a saját bőröndömben hoztam el a felfüggesztést a tesztről a versenyre!
Befejeztem a fejlesztési tesztemet Franciaországban, és rögtön Magyarországra repültem, hogy teljesítsek egy versenyt, úgyhogy azt mondtam a fejlesztőcsapatnak, ’srácok, ki kell vennetek ezeket a lengéscsillapítókat, mivel viszem őket a saját poggyászomban’. És így tettek. Elkészítették őket, becsomagolták, szó szerint betettem a bőröndömbe, becsekkoltam, és hoztam magammal.”
Felmerül a kérdés, hogy megérte-e a poggyászokkal kapcsolatos többletköltség a teljesítmény javulását? „Szerencsém volt, mivel aranykártyám van, úgyhogy lehetett egy extra bőröndöm.”
Némi, a verseny utolsó napján jelentkező fékproblémától eltekintve tökéletes rajtot vett Ostberg címvédési kísérlete. A legfőbb riválisok közül Andreas Mikkelsen már a második szakaszon kiütötte Skodájának futóművét, amivel sok időt vesztett, Nikolay Gryazin pedig kormányszervó problémával szembesült szombaton, majd vasárnap fel is borult.
„A verseny nagyon korai szakaszán átvettük a vezetést és tartottuk azt hosszú-hosszú időn keresztül” – mesélte a horvát viadal történéseit Ostberg. „Nem domináltunk, de sosem próbáltunk meg dominálni ezen a versenyen. A biztos oldalon akartunk lenni mindig is, és nagyon korán láttuk, hogy Nikolay az egyetlen srác igazából, aki tudja tartani ezt a jó tempót. És így is tettünk. Nagy csatában voltunk tehát vele.
Vártunk ugyanakkor egy kis hibát, mivel úgy éreztem helyenként, hogy vissza kell vennem, és láttam az időin, hogy ő nem tett így. Úgy gondoltam személy szerint, hogy az idei első versenyemen nem fogok ilyen kockázatot vállalni, és nem is tettem így, biztonságosan játszottam mindig.
Több szakaszt nyertünk még így is ugyanakkor, nagyon jó teljesítményt mutattunk az autótól és a legénységtől is. Nagyon boldogok vagyunk, és úgy véljük, ez egy jól megérdemelt győzelem.”
Az utolsó napi fékproblémákkal kapcsolatban a következőket mondta el Ostberg: „Nem voltak a fékek előzetesen bekoptatva. Amikor a szervizből az első szakaszra tartottunk, a közúti szakasz Zágráb közepén ment keresztül, úgyhogy nem volt lehetőség felmelegíteni a fékeket és bekoptatni őket.
Amikor így mész egy szakaszra, az nagyon nehézzé teszi a dolgot. Egy nehéz nap volt ez tökéletes fékek nélkül, de tudjuk, mi történt, és nem fog ez megtörténni ismét.”
Andrew
2021. május 4.