Nem döntöttek még a Rally1-es Fordról
Nincs még meg, hogy milyen néven fog szerepelni az M-Sport hibrid autója a rali világbajnokság új, 2022-ben induló Rally1-es korszakában, a csapat folyamatos egyeztetésben van a Forddal.
A cumbriai alakulat április utolsó napjaiban közzétett néhány fotót a Rally1-es prototípusáról, ami egy Fiesta. A képeken kivehető az FIA új fejlesztésű biztonsági utascellája, ami a plug-in hibridrendszer mellett egy másik fontos eleme az új szabályzatnak.
A Fiesták különböző modellje 2011 óta szolgálja a csapatot a rali világbajnokság legfelsőbb szintjén, a Fiesta RS WRC-t a megújult utcai változat alapjaira épített Fiesta WRC váltotta 2017-ben, a jelenlegi szabályrendszer életbe lépésekor.
A szupermini ekkor érte el legnagyobb sikereit, 2017-ben gyártói világbajnoki címhez segítette a csapatot, Sebastien Ogier pedig megnyerte vele az egyéni értékelést, amit a következő évben megismételt. A francia versenyző hat diadalt aratott az autóval, és további kilenc alkalommal végzett dobogón, de a Fiesta futamgyőzelemhez segítette Ott Tanakot és Elfyn Evans-ot is.
Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője ugyanakkor elmondta, a Fiesta mellett legalább egy másik opció is fontolás alatt van a jövő évet illetően. A szakvezető nem akart belemenni abba, hogy melyik modell jött szóba, az európai piac vásárlói szokásai azonban egy kis crossovert, konkrétan a Pumát vetítenék előre, mint ahogyan az már egy évvel ezelőtt is felmerült.
„Zajlanak még a megbeszélések arra vonatkozóan, hogy mi a legjobb” – nyilatkozta Millener. „Amint a következő hónapokban elkezdjük a tesztelést az Egyesült Királyságon kívül, biztos vagyok benne, hogy meg fognak jelenni fotók, úgyhogy hagyom ezt most, mivel könnyebb ez, mintha mondanék valamit, ami végül bajba sodorhatna.”
Andrew
2021. május 5.