Get Adobe Flash player

A Hyundai-nál az M-Sport technikai zsenije, Christian Loriaux

A Hyundai Motorsport megerősítette, hogy Christian Loriaux csatlakozott rali világbajnoki csapatuk technikai részlegéhez. A belga szakember külsős technikai tanácsadóként tevékenykedik az Alzenauban székelő gárdánál május 3-tól.

Loriaux ezt megelőzően tizenkilenc évet töltött az M-Sportnál, most pedig a koreai márka 2022-ben pályára lépő, hibridhajtású Rally1-es autójának fejlesztésében vállal kitűntetett szerepet részmunkaidőben, havi két hétben.

A rali világbajnokság jelenlegi csapatai közül a Hyundai Motorsport volt a legutolsó, mely zöld jelzést kapott a projekt megkezdésére az anyacégtől, hetek teltek el, mire márciusban jóváhagyták Szöulban, hogy elindulhat az i20 N alapjaira épülő autó fejlesztése. Azóta folyik a munka, bár a Compact Dynamics hibrid kittel kapcsolatos visszahívása nem segíti azt.

A Hyundai Motorsport szóvívője a következőket nyilatkozta a motorsport.com-nak a ralisport egyik legkiválóbb tervezőjének kinevezésével kapcsolatban: „Christian Loriaux május 3-ával, hétfővel kezdődően csatlakozott a csapathoz Alzenauban külsős technikai tanácsadóként.

A meglévő technikai csapatnak fog tanácsot adni, és főként a 2022-es rali világbajnoki autónk fejlesztésére fog koncentrálni. Örömmel fogadjuk a technikai tudását és a hírnevét a programunk támogatására, melyet a megfelelő időben kommunikálni fogunk.”

Loriaux nevét a Prodrive-nál ismerte meg a szélesebb közönség, a legnagyobb sikere ott a 2000-ben pályára lépő, S6-os kódjelű Subaru Impreza WRC-vel jött el: az autó – bár az addigi karosszériát használták – nyolcvan százalékban új volt elődjéhez képest, és az első bevetésén, a Portugál Rally-n győzni is tudott Richard Burns-szel a volánja mögött.

A szakember nem sokkal ezután, tizenegy éves munkaviszonyt követően elhagyta a banbury-i székhelyű alakulatot, átment a Ford gyári csapatához, az M-Sporthoz, ahol továbbvitte a tömegközéppont minél lejjebb történő helyezésével kapcsolatos elképzeléseit. Ez jól látszott a 2003-as Ford Focus WRC-n, valamint az újabb karosszériás változaton is.

A mérnök nagy hangsúlyt fektetett a súlyelosztásra, ennek révén a navigátor ülése hátrébb és alacsonyabbra került. Az ötleteket gyorsan átvették a rivális csapatok, ez a fajta gondolkodás pedig máig a raliautó fejlesztés középpontjában áll.

A Hyundai május 6-án bejelentette, Thierry Neuville és Ott Tanak jövőre is a színeikben versenyez, a pilótákkal többéves szerződést kötöttek. A korai elköteleződésnek minden bizonnyal az az egyik oka, hogy a Rally1-es Hyundai tesztelését zavartalanul tudják lebonyolítani.

A belga nemzetiségű Loriaux honfitársához, Neuville-hez csatlakozik, Tanak pedig hosszú időt töltött az M-Sportnál, így ismerősök lehetnek egymásnak.

 

Andrew

 

2021. május 7.