Az FIA a rali világbajnoki hibrid programjáról
A Nemzetközi Automobil Szövetség a rali világbajnokság gyártóival, a Hyundai-jal, az M-Sport Forddal és a Toyotával együtt teljes mértékben elkötelezett, hogy 2022-ben bevezessék a Rally1-es kategóriát, mely hibridhajtással fog rendelkezni. Ezzel kapcsolatban 2021. április 27-én közleményt adott ki a szövetség.
Az FIA új technológiákkal és fenntartható energiával kapcsolatos törekvéseivel párhuzamosan a rali világbajnokság csúcskategóriájának következő generációs autói egyedi plug-in hibrid rendszerrel fognak rendelkezni.
Az FIA és a gyártók jelentős befektetéseket tettek ezért a programért: a rali világbajnokság jövőbeli korszakára vonatkozó három évre szóló megállapodás megosztott hozzájárulást tartalmaz az innovatív hibrid technológia fejlesztési költségeire vonatkozóan, mely erős fókusszal rendelkezik a fenntarthatóságra, a költségmenedzsmentre és a biztonságra vonatkozóan.
A Rally1-es kategória komoly biztonsági áttörést fog bemutatni az új bukócső kivitellel, mely a gyártókkal együttműködve került kifejlesztésre egy részletes elemzési és törésteszt programot követően.
A technikai partner Compact Dynamics-szal együtt a projekt mérföldkövei:
- A hibrid egységek megtervezése és a prototípusok legyártása.
- A prototípus egységek próbapadi tesztelése folyamatban van.
- A kezdeti egységek kiszállításra kerültek a csapatok felé a biztonsági cella kivitelükbe történő integrálás érdekében.
- A turbófeltöltéses benzinmotor és a hibrid egység együttes működésének elemzése fékpadi teszteléssel.
- A Rally1-es fejlesztési autók kiválasztott privát tesztelése.
„A Rally1 hibrid projekt egy fontos mérföldkő a ralisport fejlődésében, és hangsúlyozza az FIA fenntarthatóság és fejlett technológia iránti elkötelezettségét” – mondta el Yves Matton, az FIA rali igazgatója. „Természetesen bármilyen fejlesztés alatt álló új termék hordoz kihívásokat. A jelenlegi tesztfázis folyamán erős együttműködés zajlik az FIA, a gyártók és a technikai partnereink között. Egyként dolgozunk, hogy teljesítsük a feladatokat, melyek szinonimában vannak a fejlesztési ciklus ezen természetével. Jelen pillanatban gyorsított ütemben működünk a kiszállítási csúszások következtében, ami a COVID-19 járvány hatása, de azzal, hogy maradt még nyolc hónap a 2022-es szezon kezdetéig, pályán vagyunk.”
Andrew