Get Adobe Flash player

Nem is beszélt mással a Hyundai

Thierry Neuville és Ott Tanak megtartása volt az elsődleges célja a Hyundai Motorsportnak 2022-re, Andrea Adamo fel sem vette a kapcsolatot más versenyzőkkel.

A Hyundai versenyrészlegének vezetője tipikus stílusában mesélt arról, hogy mi volt a gondolat amögött, hogy már tavasszal döntöttek a következő évi, a Rally1-es korszakot indító felállásukról.

„Cselekedj korán, cselekedj, mielőtt bárki más, és meg tudod sz***tni a többieket” – mondta szókimondóan Adamo. „Nem… amikor megnéztem ennek az évnek a további részét, az annyira sűrű lesz, és nem akartam gondolkodni és stresszelni a versenyzőim miatt.

Versenyeink vannak, tesztelésünk van és további tesztelés, nagy lesz a hév, a szerződésekről tárgyalni elpocsékolt idő lett volna ezúttal, amikor megvolt az esélyünk, hogy így tegyünk korábban. Az tehát, hogy megvan ez a dolog, nagyon jó.

Ez volt számomra az elsőszámú választás. Ez volt, amit akartam. Nem látom értelmét azért változtatni a csapaton, csak hogy változtassunk a csapaton. Minél tovább dolgoznak együtt az embereid, annál jobban összeállnak. Ez az, amit keresünk.

Most van négy évünk – beleértve az ideit is –, és rögzítve van minden.”

Neuville és Tanak a Hyundai kommunikációja szerint többéves szerződést kötött a csapattal, arról azonban nem adtak információt, hogy pontosan mennyi időre szólnak a kontraktusok. A DirtFish emiatt rákérdezett, mindez azt jelenti-e, hogy a 2024-es év végéig „rögzítettek” a megállapodások.

„Nem beszéltünk arról, hogy milyen hosszan lesznek velünk, de mondhatjuk azt, hogy így van – nem fogok aggódni a versenyzőim miatt néhány évig…”

A Hyundai 2022-es versenyzői felállásának egyetlen kérdése már csak az, hogy ki csatlakozik a belga és az észt pilótához a harmadik i20 Rally1-ben. Adamo azóta, hogy 2019-ben megkapta a Hyundai Motorsport karmesteri pálcáját, először utalt arra, hogy harmadik versenyzője is teljes munkaidős lehet.

„Nem kell a döntésedhez ragaszkodni mindig” – magyarázta. „Csak azért, mert működött egy döntés 2019-ben, nem azt jelenti, hogy kétségtelenül az a megfelelő döntés 2022-re.”

A Hyundai kötelékében versenyzik idén Craig Breen, Dani Sordo, Oliver Solberg, Pierre-Louis Loubet, Jari Huttunen és Ole Christian Veiby is, az értesülések szerint azonban mindössze a tizenkilenc esztendős Solberg rendelkezik olyan szerződéssel, ami nem csak erre az idényre érvényes.

 

Andrew

 

2021. május 14.