Ogier pokolian őrült menete
Őrületes érzelmi hullámvasút után nyerte meg a Horvát Rally-t Sebastien Ogier, aki vasárnap reggeli közúti balesete után azt gondolta, nem rajta múlik a siker. Az esetnél a francia pilóta háta és autója is megsérült.
A hatszoros világbajnok drámai végkifejletben, hattized másodperces előnnyel diadalmaskodott a világbajnokság új fordulóján, ami a sorozat negyvenkilenc éves történetének harmadik legszorosabb befutója volt.
Ogier a vasárnapi szakaszokon nem tudott tökéletesen koncentrálni, miután reggel, útban az első gyorsasági felé karambolozott egy civil autóval, aminek következtében Toyota Yaris WRC-jének jobb oldali ajtaja jelentős sérüléseket szenvedett. A két nap után a vezető helyen álló versenyző hét másodperces előnye két szakasz alatt elolvadt, a szintén toyotás Elfyn Evans át is vette a vezetést, Ogier-re pedig még Thierry Neuville is fenyegetést jelentett. A rali világbajnokság második legsikeresebb pilótája azonban a Power Stage-en kiemelkedő teljesítményt nyújtott, és Evans hibáját is kihasználva megnyerte a befejező szakaszt, amivel 3,9 szekundumos hátrányból a versenyt is a maga javára fordította.
„Egy pokolian őrült menet volt ez” – nyilatkozta Ogier a célban. „Azt gondoltam abban a pillanatban, hogy vége a versenyemnek a becsapódás miatt. A hátam őszintén szólva még mindig fáj, szerencsére azonban az autó nem sérült meg túlságosan súlyosan. Folytatni tudtam, bár nem voltam az optimális kondícióban a reggelt illetően, de még így is meg tudtam szerezni a győzelmet az utolsó szakaszon. Nem hittem benne már a végén, de élvezni tudjuk, az bizonyos.
Úgy gondolom, az autó egyenesen futott, úgyhogy azt hiszem, a legfőbb sérülés aerodinamikai volt és talán pszichológiai egy kicsit számomra. Ami azonban a legfontosabb, amit mondani akarok, hogy mindenki ép és senki sem sérült meg ebben a közúti incidensben. Ez volt a legfőbb aggályom, amikor megtörtént az eset.”
A pilóta elismerte, örülhet, hogy az ütközés nem okozott nagyobb károkat a Toyotában. „Szerencsére nem egyenesen történt a becsapódás, hanem talán az autó egyik legerősebb pontján. Kicsit kozmetikai volt a sérülés, mögötte azonban egyenesen állt a kerék, a bukócső pedig érintetlen volt, és az ajtó is, benne volt a hab védelem, úgyhogy a biztonság továbbra is megvolt.”
Ogier szombaton reggel ragadta magához az első helyet, amikor a hyundai-osok, köztük az addigi éllovas Neuville rosszul választottak gumit. Aznap délután egy ritka esettel kellett megküzdenie, két szakasz között egy kerékcserénél leesett Toyotája az emelőről. Bár a célban sajnálta Evans-ot, miután a csapattársnak az utolsó pillanatban csalódnia kellett, a francia versenyző úgy érezte, a futamon nyújtott teljesítménye győzelmet ért. „Természetesen együtt érzek Elfynnel, mivel jó munkát végzett ezen a hétvégén, de úgy gondolom, mi sem loptuk ezt a győzelmet. Elég erősek voltunk az egész hétvége során” – tette hozzá.
„Néhány gond lelassított bennünket helyenként, összességében azonban a teljesítményszint jó volt, úgyhogy úgy gondolom, elégedettek lehetünk ezzel. A legfontosabb pedig az, hogy ez egy egy-kettő a csapat számára ezen a hétvégén, és a szezon ezen szakaszában nagyon fontos ez.”
Ogier a horvát futam leintését követően ötezer eurós büntetést kapott, valamint egy felfüggesztett egyfutamos eltiltást, mert a helyszínelő rendőrt csaknem elütve távozott a baleset helyszínéről – mint kiderült ennek oka a kommunikációs nehézség volt –, majd egy újabb kétezer eurós büntetést is kénytelen volt elkönyvelni, mivel az eset után nem sokkal egy kereszteződésen a piros lámpás jelzés ellenére ment át.
A pilóta visszavette a világbajnoki tabellán a vezetést, nyolc ponttal előzi meg Neuville-t a sorozatban következő négy murvás futam előtt, melyek közül a Portugál Rally lesz az első. A gyártói versengésben a Toyota növelte előnyét, huszonhét egységgel van a japán márka a Hyundai előtt.
Andrew