Get Adobe Flash player

Nem gondolja Neuville, hogy túl gyors volt a Safarin

A rivális csapatfőnök megjegyezte Thierry Neuville-ről, hogy túlságosan nyomta neki a durva pályákkal rendelkező Safari Rally-n, az érintett azonban úgy érzi, a megfelelő stratégiával ment.

A belga pilóta csaknem egyperces előnnyel vezetett a Safari Rally-n a befejező nap kezdetén, a vasárnap reggeli első gyorsaságin azonban eltörött Hyundai i20 Coupe WRC-jében a jobb hátsó lengéscsillapító, ami miatt a verseny feladására kényszerült.

A Toyota alakulatának vezetője, Jari-Latti Latvala ezzel kapcsolatban elárulta, mondta csapata tagjainak, hogy nem látja, hogyan fogja Neuville meglátni a célvonalat ezzel a sebességgel, ami szerinte túl nagy volt.

Neuville azonban úgy gondolja, a megfelelő sebességgel hajtott. „Nem hinném, hogy túl gyorsan mentünk, mivel megvolt a vezetésünk azok után, hogy lassabban mentem, mint bárki más, és kicsit lassabban mentem mindig, hogy védjem az autót” – mondta a belga pilóta. „Nyilvánvalóan ez nem fizetődött ki, a stratégia azonban jó volt.”

Ott Tanak ezt megelőzően Portugáliában és Szardínián is nyilvánvaló győzelmeket bukott el ugyancsak az autó hátsó felfüggesztésének összeomlása miatt, három versenyen tehát három diadalt szalasztott el a koreai márka. Mindez felvetette azt, hogy a Hyundai változtatott-e a futóművön és feláldozott valamit a teljesítmény érdekében a megbízhatóság oltárán.

A Hyundai Motorsport vezetője, Andrea Adamo a Safari Rally után rögtön leszögezte, hogy az i20 Coupe WRC ugyanabban a specifikációban fut most is, mint ahogyan az előző szezon végén. Neuville ugyanezt mondta. „Tulajdonképpen nagyon őszintén szólva semmi sem változott, ez száz százalékosan igaz” – nyilatkozta. „Még jobban próbáltuk védeni az autó ezen a hétvégén a lengőkarok védelmével, a megszokottnál jóval nagyobb hasmagassággal, és felkészültünk a versenyre.

Sajnos azonban úgy gondolom, egy kicsit gyengébbek lehetünk a vetélytársainknál, talán igen, de úgy gondolom, elszalasztottuk ezt, nem az esélyt, hanem a lehetőséget a győzelemre.

Nem igazán tudjuk, hogy miért, mivel a felkészülés jó volt, az autó ugyanaz volt, valamilyen módon azonban valami ellenünk dolgozik jelenleg. Nyilvánvalóan ennek meg kell állnia.

Az autó ugyanaz, inkább olyan, mint egy tank az előző évekhez képest, mikor olyan durva versenyeken mentünk, mint Törökország, és nagyon gyorsak voltunk mindig valamilyen módon a durva felületeken. Valójában ezen a hétvégén is azok voltunk, sajnos azonban gondoktól szenvedtünk.”

Neuville azt is megjegyezte, hogy nem fognak változtatni a felfüggesztés elemein, mert nem tudnak, a technikai szabályok ugyanis nem engedélyezik ezt. „Fejleszted az autót mindig, de vannak alkatrészek, amik homologizáció alá esnek, és nem lehet rajtuk változtatni” – magyarázta. „A felfüggesztés, a lengőkarok homologizáció alatt vannak, és nem kerültek módosításra, mióta megszületett az autó.

Kicsit puhábbak lehetünk, egy kicsit futhatunk puhábban néhány európai versenyen, és voltak felfüggesztési gondjaink. Nagyon-nagyon magasan futottam az egész hétvége során, csak hogy elkerüljek mindent, ami sérülést tudna okozni az autón.

Úgy gondolom, kicsit lágyabban futunk a felfüggesztés tekintetében, hogy nagyobb tapadáshoz jussunk és kicsit alacsonyabban futunk, hogy egy kicsit jobban kihasználjuk az aerodinamikát és az autó alját, de nem igazán kellett volna, hogy mindezek a dolgok miatt hiányozzon az autó védelme.”

A következő murvás versenyeken, Észtországban és Finnországban nem várhatók ilyen problémák, mivel azok simább, jobb minőségű utakon zajlanak, melyek nem rónak akkora terhelést az alkatrészekre. Az ősszel megrendezésre kerülő Akropolisz Rally-val kapcsolatban azonban Neuville úgy véli, nincs oka, hogy a problémák megismétlődésén kelljen aggódnia. „Őszintén szólva haladnunk kell tovább” – mondta. „Nem látok okot, amiért félnünk kellene bármitől is. Volt egy pár nehéz versenyünk most ugyanazzal a gonddal, de van-e egy valós ok? Őszintén szólva nem tudom, nem gondolom.”

 

Andrew

 

2021. július 11.