Get Adobe Flash player

Fejlesztési hibától tart Ostberg

A WRC 2 uralkodó bajnoka, Mads Ostberg attól tart, hibát követtek el a Citroen C3 Rally2 fejlesztésekor, és frusztrált, hogy – különösen a fékkel kapcsolatos – gondok újra előjönnek.

A 2021-es világbajnokság hetedik fordulója, az Észt Rally ismét egy keserves verseny volt a norvég pilóta és navigátora, Torstein Eriksen számára. A páros tempója erős volt az egész hétvége során, a WRC 2-ben vezettek pénteken délelőtt és a huszonnégyből tíz szakaszt nyertek a kategóriában, de egy sor probléma hátráltatta őket.

Pénteken délután az átbeszélőjük adta be kulcsot, így sisakot cseréltek egymással, és arról is beszámolt Ostberg, hogy eltörött valami a jobb első futóműben. Ezt követően jobb első defektet kaptak, majd egy tíz másodperces büntetést rajtnál történt kiugrásért. Mindezzel visszacsúsztak Andreas Mikkelsen és Nikolay Gryazin mögé. Szombaton reggel a páros visszaelőzte Gryazinékat, a nap azonban nem alakult sokkal jobban, mint az előző, Ostberg pedig azt mondta, nem tudja kontrol alatt tartani a versenyt, éreztetve azt, hogy a C3 Rally2 remekül működik néhány szakaszon, másokon viszont vezethetetlen.

Ez oda vezetett, hogy a pilóta a nap közbeni szervizben elismerte, lehet, hogy elkövetett néhány hibát az autó fejlesztésekor. „Amikor elég konstans a tapadás, azt elég jól tudjuk kezelni, de gondokkal küszködünk az új autóval, és itt őszintének kell lennem és el kell mondanom, talán hibákat követtem el az autó fejlesztésekor, ezt pedig most érzem” – nyilatkozta Ostberg a DirtFish-nek. „Már Portugáliában is éreztem ezt őszintén szólva, úgyhogy úgy gondolom, meg kell próbálnunk megérteni ezt és talán változtatni a felfogásunkon, hogy a lehető leghamarabb megoldjuk.”

Amikor megkérdezték, hogy az autó mely részével van gondja, a következőket válaszolta a versenyző: „A differenciálmű oldalával, úgyhogy sokat küszködök, amikor a tapadás változik. Megpróbálok olyan gyorsan vezetni mindig, ahogyan csak tudok, az autó határain vezetek folyamatosan, és amikor van tapadásunk, gyorsabbak vagyunk, mint bárki más, más szakaszokon viszont, amikor ez megváltozik, sok időt vesztünk bizonyosan. Sokkal többet, mint az normális lenne. És ugyanezt érzem én is. Csalódott vagyok emiatt, de megpróbáltuk a legjobbunkat nyújtani.”

Szombaton délután egy újabb defektet gyűjtött be Ostberg, a zárónapon pedig ismét felütötte fejét a korábban tapasztalt fékprobléma. „Igazi harcok voltak, az biztos, ma ismét fékcsövet kellett csinálnom, sajnálom, hogy nem voltatok ott, hogy lássátok ezt, de van most már gyakorlatom, úgyhogy egy kicsit gyorsabban ment” – mesélte arra utalva, hogy a DirtFish Szardínián videóra vette a műveletet.

Mindazonáltal nem volt vicces kedvében. „Nem tudom, mennyit kellene erről beszélnem őszintén szólva, de nem valami új dolog ez, nagyon-nagyon régóta próbáljuk monitorozni ezt. És egy kicsit belefáradtam ebbe.

Lehet, hogy nem maradok annyira csöndben most már, mivel alapvetően a féknyergekkel kapcsolatos ez. Nem tudjuk, miért, de hirtelen teljesen levesztem a fékpedált, és teljesen megváltoztatja a fékegyensúlyt, az autó pedig teljesen kontrolállhatatlan.

A hétvége során annyi alkalom volt, hogy megpróbáltam a kanyar előtt fékezni, de a fékpedál a semmiből elment. Több értelemben is örülhetünk, hogy itt vagyunk, mivel ha nem lettek volna ezek a nagyon-nagyon mély nyomvályúk néhány kanyarban, az biztos, hogy nem lenne Ostberg a célban.

Réges-régóta nyomom, hogy megoldásra kerüljön ez a gond, és apró pici lépéseket teszünk is réges-régóta, de bosszantó kicsit, hogy visszatér” – magyarázta a pilóta. „Szardínián nem volt ilyen problémánk, úgyhogy nincs kapcsolatban a meleggel, amit az emberek gondolhatnának, azt azonban nem tudom, hogy mivel kapcsolatos. Dolgoznunk kell ezen.”

Arról is megkérdezték Ostberget, hogy melyik lesz a következő WRC 2-es versenye. „Görögország a következő a naptárban, de nem fogok elmenni, ha nem oldjuk meg ezeket a gondokat.”

A problémák ellenére a norvég sebessége jó volt ezen a hétvégén is, ezt pedig pozitívumként élte meg.  „Nagyon boldog vagyok a tempónk miatt, és úgy gondolom, a verseny nagy részén vezettünk tempóban, erre pedig nagyon büszkék vagyunk.

És megismétlem, úgy gondolom, sok ütést szedtünk be a hétvége folyamán, ettől pedig nagyon könnyű padlót fogni és ott maradni. Elismerem, az incidensek után kicsit megfeküdtem, de elég gyorsan képes vagyok felállni és felvenni a tempót, és úgy gondolom, egy nagyon jó hétvégét hoztunk össze.”

A gondok ellenére mindössze tizenhét másodperccel maradt le a győzelemről Ostberg és lett második a WRC 2-ben, az abszolút értékelésben pedig elcsípett egy pontot, miután tízedikként végzett. A WRC 2-ben tizenegy ponttal követi az Észtországban győztes Mikkelsent, ugyanakkor a hétből ez neki a negyedik, míg honfitársának az ötödik versenye volt.


Andrew

 

2021. július 20.