Get Adobe Flash player

Jól teljesített az új Pirelli Észtországban

Szokatlan körülmények között is jól vizsgázott az új konstrukciójú Pirelli a rali világbajnokság hetedik futamán.

A Pirelli az idei murvás versenyek során először jelölte elsődleges gumiabroncsként a Scorpion KX lágy változatát az Észt Rally-n a World Rally Car-ral rajthoz állók számára. Mindez annak ellenére történt, hogy meglehetősen szokatlan időjárás fogadta a mezőnyt Észtországban, a levegő hőmérséklete ugyanis meghaladta a 30 Celsius fokot, a talajé pedig a 35-öt. A lágy keverékű gumi tapadása azonban tökéletesen passzolt a kompakt talajú gyors észt gyorsasági szakaszokhoz – az átlagsebességhez sokszor közel volt a 130 kilométer/órás értékhez –, az abroncs pedig kitűnően ellenállt a kanyarok és az ugratók támasztotta kihívásoknak.

„A szakaszok felülete lágy és poros, úgyhogy a gumik által kínált tapadás nagyon fontos lehet a kanyarokból történő kigyorsításnál” – magyarázta a választást a Pirelli rali aktivitásokért felelős vezetője, Terenzio Testoni még a viadal előtt. „Sok bukkanó és ugrató is van, bár ezek többségében nem olyan nagyok, mint amiket Finnországban látunk. A hőmérséklet elég magas jelenleg Észtországban, úgyhogy fontolóra kell venniük a csapatoknak, hogy hogyan kezeljék az alternatív kemény keverék szabályok szerint korlátozott kisebb allokációját.”

Huszonnégy lágy és nyolc kemény gumi állt a versenyzők rendelkezésére a hétvége folyamán, ebből huszonnégyet használhattak fel a versenyen, plusz négyet a shakedown-on.

„A váratlanul magas hőmérséklet ellenére a lágy gumi – ami első alkalommal került jelölésre elsődleges választásként – rendkívül jól teljesített itt” – mondta Testoni a verseny leintését követően. „A meleg időjárás, a gyors szakaszok és a jelenlegi World Rally Car-ok – melyek a sportág történetének leggyorsabbjai – fenomenális szintű leszorítóereje mellett a határon teljesítettek a Scorpion KX gumik: a futófelület hőmérséklete a szakasz végi mérésekkor olykor meghaladta a 140 fokot is.”

Sokat nem árult el róla, mindössze a verseny utáni sajtóközleményben tett említést arról a Pirelli, hogy az Észt Rally-n egy új konstrukciójú abroncsot vetettek be – a termék jól vizsgázott, a huszonnégy szakasz során senkinél sem fordult elő vele komoly gond.

Az olasz cég egyébiránt ezerötszáz abroncsot szállított az Észt Rally-ra, ebből négyszázat szánt a World Rally Car-okra, kilencszázat a többi négykerékhajtásos autóra, beleértve a WRC 2-ben és WRC 3-ban szereplő gépeket, kétszázat pedig a junior világbajnokság résztvevőinek.

 

Andrew

 

2021. július 29.