Get Adobe Flash player

Véletlenszerű elektromos problémák a Hyundai-nál

Thierry Neuville-nek fáj, hogy elektromos gondok sújtják a Hyundai i20 Coupe WRC-t, a belga versenyző rávilágított, a világbajnokság legutóbbi négy fordulóján is hátráltatták ilyenek a csapatot. Andrea Adamo nem ért egyet versenyzője gyakoriságra tett kijelentésével, a Hyundai Motorsport vezetője ugyanakkor egyetért, elfogadhatatlanok ezek a problémák.

A 2021-es rali világbajnokság legutóbbi fordulója, az Akropolisz Rally sem a dél-koreai márka elképzelése szerint alakult. Ott Tanak ugyan másodikként ért célba, de a 2019-es világbajnok nem igazán érezte magát egyként autójával, ráadásul a technika ördöge többször is lesújtott rá apróságok képében. Neuville-nek elment pénteken a kormányszervója, amivel jelentős hátrányt szedett össze, Dani Sordo pedig nem találta azt a tempót, amivel a dobogós helyekért csatázhatott volna.

Mint kiderült, Neuville-nek nem csak szervógondjai voltak. „Úgy gondolom, a legutóbbi négy versenyen többé-kevésbé ugyanazzal az elektromos gonddal küszködtem” – mondta a DirtFish-nek még a verseny pénteki napján. „Megvolt ez Kenyában, megvolt Észtországban, és megvolt más versenyeken.”

Egy nappal később a következőket nyilatkozta Neuville: „Ma szépen működött az autó, de nyilvánvalóan vannak véletlenszerű gondok, melyek visszatérnek, úgy tűnik, mintha nem pontosan ugyanazok lennének mindig, az eredmény azonban ugyanaz. Nem igazán kerül ez számunkra sok időbe, megnehezítette csupán a napunkat tegnap, a kormányszervó gond volt a legnagyobb baj és az időveszteség.”

Az Akropolisz Rally leintését követően a témára reflektálva Neuville elmondta, nem akar további bírálattal élni, a következőket azonban megjegyezte: „Kétségtelen, hogy lesznek további beszélgetéseink a versenyt záró megbeszélésen és a következő napokban.

Pilótaként sok erőfeszítést teszel bele a bajnokságodba, és mindig megpróbálsz olyan jó lenni, amennyire csak tudsz. Nem mindig működik úgy, ahogyan akarod, senkinél sem működik így, ugyanakkor sokszor sújtottak minket műszaki gondok ebben az évben. Már a Safarin is egy győzelmünkbe került ez, sokszor voltak vezető helyen az autóink, és bajba kerültünk, az elektromos gondok pedig, amiket most már négy verseny óta cipelek magammal, egyszerűen nyugtalanítóak az egész dologra nézve. Ahogyan tehát mondtam, egy csapat vagyunk, együtt állunk, és keményen fogunk küzdeni. Ha nem jön el idén, el fog jönni jövőre.”

A DirtFish megkérdezte az Akropolisz Rally végén Neuville megnyilvánulásairól a belga versenyző főnökét is, és bár Adamo nem értett egyet azzal, hogy négy versenyen is gondjaik voltak – mondván „ez nem pontosan így van, jóval kevesebb ennél” –, ő is azt mondta, továbbra is elfogadhatatlanok ezek. „Nem lehet, hogy néha ugyanazok a problémáink jönnek elő, úgyhogy most több mint ideges vagyok” – nyilatkozta Adamo.

A szakvezetőt a motor gyakori lefulladásáról is kérdezték, ami nyilvánvaló ebben az idényben, mind Neuville, mind Tanak egyre frusztráltabb, hogy a versenygépük erőforrása a hajtűkanyarokban hajlamos lefulladni. Ez a gond főként az észt pilótát hátráltatta az Akropolisz első napján.

„Nem annak a kérdése, hogy ez az első alkalom-e vagy nem az első alkalom, de a szabályokat is figyelembe kell venni, és nem változtathatunk minden dolgon” – magyarázta Adamo. „Vannak dolgok, amik nem történtek azon evolúciók előtt, amiket csináltunk. Néhány dolog jobbá válik, néhány pedig rosszabbá.

Úgy mondanám, vannak dolgok, amiket meg kellett volna oldanunk. Amennyiben azt akarja mondani valaki, hogy nem megfelelően csináljuk a dolgokat, megvan a joga, hogy ezt mondja. Jelen pillanatban nem vagyok boldog.”


Andrew

 

2021. szeptember 24.