A Rally Hungary beharangozója
Immár hagyomány, hogy a rali Európa-bajnokság mezőnye ősszel Magyarországra látogat, a III. Rally Hungary-t idén az október 23-i hétvégén rendezik.
A verseny a nyolcfutamos bajnokság hetedik fordulójaként kerül sorra. Szerencsére a címek nem dőltek még el, az abszolút értékelésben Andreas Mikkelsennek jó esélye van arra, hogy nálunk szerezze meg a koronát. Ebben Miko Marczyk, illetve Efren Llarena akadályozhatják meg, a kétszeres Európa-bajnok Alexey Lukyanuknak viszont matematikailag kiszállt a küzdelemből, így az orosz pilóta jelezte is, anyagi megfontolásból nem utazik Magyarországra. Herczig Norbertnek – aki jelen pillanatban az ötödik helyen várja a hátralévő két viadalt – ezzel nagyobb esélye nyílt arra, hogy odaérjen az év végi dobogóra, persze ehhez Lukyanukon kívül vagy Marczykot vagy Llarenát is meg kell előznie. Miután a navigátorokat külön értékelik és az élmezőnyben voltak az év közben cserék, Herczig társa, Ferencz Ramón a harmadik pozíciót foglalja el a mitfárerek között.
Az ERC 2-ben többesélyes még a bajnoki cím, az ERC 3-as és ERC 3 Junior értékelésben pedig néhány pont választja el az élen állókat, úgyhogy ezekben a kategóriákban kiélezett csatákra számíthatunk, de az Abarth Rally Cup és a Clio Trophy by Toksport WRT márkakupák mezőnye is tiszteletét teszi a Nyíregyháza központú viadalon. Az ERC és az ORB/ORC értékelésbe 104 nevezés érkezett, a Historic mezőnyben pedig 17 autó lesz látható.
Költségcsökkentési intézkedésként az Európa-bajnoki futamokat idén négy napba kell sűríteni, így a csütörtököt és péntek délelőttöt pályabejárással töltik a párosok. Pénteken délután kerül sor a kvalifikációs szakaszra Napkoron, ennek eredménye alapján választhat az élmezőny rajtpozíciót. A nyíregyházi rajtceremóniát követően este a szokásos máriapócsi szuperspeciállal kezdődik a futam érdemi része.
Szombaton kilenc óra után néhány perccel rajtol az első, újhutai gyorsasági, amit a füzéri és a mádi különpróba követ. Délután ugyanezt a kört teljesíti a mezőny. Vasárnap két szakaszt az erdőbényeit és a fónyit iktatták programba a szervezők, ezeken háromszor kell végigmenni, de az első kört követően sor kerül a hagyományos nyíregyházi utcai szuperspeciálra is. A célba este hét órakor érkezik meg az első autó. A verseny össztávja csaknem ezer kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok 182 kilométert tesznek ki.
Az Európa-bajnoki futam III. Rally Hungary megnevezéssel fut. A magyar ralibajnokság elsőosztályú megmérettetése – ami a befejező verseny is, és Hadik Andrásék mindössze néhány ponttal vezetnek Csomós Miklósék ellen – hivatalosan a IV. Steelvent Nyíregyháza Rally nevet kapta, a II. Pálháza Rally keretén belül pedig a Rally3 méreti meg magát szombaton. Az ORB és ORC mezőnye pénteki shakedown kivételével ugyanazt a programot futja, mint a kontinenssorozat versenyzői.
Tavaly a magyarok közül Herczigék végeztek az ERC értékelés legelőkelőbb helyén, hatodikként értek célba, 2019-ben viszont a viszontagságos időjárási körülmények között lezajlott verseny végén a Turán/Bagaméri páros révén magyar győztest ünnepelhettünk – drukkoljunk honfitársainknak, hogy ez idén is így történjen!
További információk a verseny honlapján találhatók.
Andrew
2021. október 12.