Get Adobe Flash player

Nemsokára érkezik a Hyundai igazi Rally1-es autója

Egy öszvérautót tesztelt eddig a Hyundai Motorsport, a 2022-re szánt igazi versenygépük október végén léphet pályára.

A csapat igazgatója, Andrea Adamo felfedte, a teljesen új szabályok szerint épített, hibridrendszerrel hajtott és minden eddiginél biztonságosabb csúcskategóriás autójuk ennek a hónapnak a végén fog készen állni a tesztelésre.

Mint ahogyan az M-Sport Ford, a Hyundai is egy öszvérmasinával kezdte 2022-es versenygépének tesztelését – ez a jelenleg futó i20-as modell ötajtós változatából készült, amibe beépítették a hibrid rendszert vagy annak helyére ballasztsúlyt tettek.

Ezt az autót azonban a valódi i20 Rally1 fogja váltani, aminek első tesztjére október legvégén vagy november legelején kerül sor.

„Azért raktuk össze ezt a prototípust, hogy kivigyen minket a koszba és némi kísérletet végezzünk vele” – mondta el Adamo. „Azt mondtam az embereimnek, hogy tervezzenek egy nem szép karosszériát, amivel el lehet kezdeni tesztelni, és ezt ennek megfelelően el is végezték. Az bizonyos, hogy nem ez az utolsó karosszéria, amit Monte-Carlóban használni fogunk, úgyhogy nem kell aggódni emiatt. Egy vadonatúj autót készítünk – október végén, úgy gondolom, láthatjuk ezt tesztelésen.”

A szakvezető elismerte, alakulatának van mit behoznia az M-Sporttal és a Toyotával szemben. „Nem tudom, mennyivel vagyunk előrébb vagy lemaradva, nem tudom, hol tartanak a többiek. Tesztelünk. Hiábavaló lenne letagadni, hogy a többiek mögött kezdtünk, ez azonban nem egy olyan dolog, ami miatt aggódunk – elég gyorsan behozzuk ezt. Sok dolgot kell tanulni.”

A Hyundai Motorsport azért indult hátrányból a Rally1-es érában, mert az anyacég későn, idén márciusban adta meg jóváhagyását a projektre, amikor a többiek javában dolgoztak már autójukon, az M-Sport ekkor már meg is kezdte a Ford tesztelését.

 

Andrew