Get Adobe Flash player

Loeb zsenialítása

Jött, látott és győzött – Sebastien Loeb nem csak egy versenyt nyert, de a ralisport legikonikusabb megmérettetését, mindezt úgy, hogy csaknem másfél éve nem indult világbajnoki futamon, egy új csapat színeiben állt rajthoz, ráadásul a sportág legmagasabb szintjén vadonatúj technika került bevezetésre, amivel nem sok ideje adódott ismerkedni.

A 2022-es Monte-Carlo Rallye pedig a technikai paramétereiben az eddigiektől igencsak eltérő, hibrid hajtással rendelkező Rally1-es gépekkel sokak számára arról szólt, hogy elszöszmötöljenek a beállításokkal és alkalmazkodással, megpróbálván megtalálni a megfelelő egyensúlyt.

Kalle Rovaperának például teljesen meg kellett változtatnia a vezetési stílusát, ami jól működött, szombaton és vasárnap szakaszokat nyert, de volt honnan fejlődnie, hiszen a Rally2-es autók tempójával kezdte a viadalt a toyotás fiatal. Thierry Neuville mindeközben a Hyundai i20 N Rally1-gyel bíbelődött, hogy találjon egy megfelelő futóműbeállítást, amivel fel tudja venni a Ford Pumák és a Toyota Yaris-ok tempóját.

Az élmezőnyben viszont teljesen más volt a történet.

A Pumával mindössze két napot tesztelő Sebastien Loebről azt gondolták sokan, hogy a második helyezésével végződött Dakar Rally-t követően fáradt lesz, a kilencszeres világbajnok azonban azzal a lendülettel kezdte a Montét, ahol a sivatagi megmérettetést abbahagyta. És mint tudjuk, meg is nyerte a világbajnokság idénynyitóját.

Valami azonban nagyon jól megmutatta a 48. életévét nemsokára betöltő, az utolsó koronáját egy évtizeddel ezelőtt megszerző Loeb klasszisát – erre az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson világított rá a csapatának mondott beszédében, melynek elején két állandó versenyzőjét, Craig Breent és Gus Greensmith-t szólította meg: „Gus és Craig, remélem, figyeltek! Végigcsinálta az egész versenyt, és egyetlen lengéscsillapító klikket sem változtatott, nem változtatott a stabilizátor beállításon, nem változtatott a rugókon. Úgy gondolom, az egyetlen dolog, amit csináltunk, hogy egy szett féktárcsát feltettünk neki. Mindez megmutatja, mennyire természetes is volt a srác.”

Semmilyen beállításbeli módosítás nem történt tehát a minimális felkészülés és a Rally1-es autók kiforratlansága ellenére. „Sokunk, akik régóta itt vagyunk, tudja most már, miért is vesztettünk el kilenc világbajnoki címet ellene, ez bizonyos” – tette hozzá Wilson, dicsérve új igazolását.

 

Andrew

 

2022. február 22.