Get Adobe Flash player

Műszaki adatok: Toyota GR Yaris Rally1

 

Belsőégésű motor: elöl keresztben elhelyezett, GI4A kódjelű 1,6 literes, soros négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, turbófeltöltés (az FIA által megszabott 36 mm-es szűkítővel ellátva), DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, intercooler, katalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 83,8 mm

Löket: 72,5 mm

Hengerűrtartalom: 1600 cm3

Teljesítmény: >380 LE

Forgatónyomaték: >425 Nm

 

Hibrid egység

Az FIA által kiválasztott, a belsőégésű motorral (internal combustion engine – ICE) együttműködő általános, aktív energia regenerációra és teljesítményrásegítésre képes plug-in hibrid egység, ami a következőkből áll:

- 12000-es percenkénti fordulatszámú motor generátor egység (motor generator unit – MGU),

- inverter kontrol egység,

- 3,9 kWh-s akkumulátor, ami akár 750 V-on is működhet

Konfiguráció: az MGU a kardántengellyel van összeköttetésben, amin keresztül mind a négy kereket hajtja a gyorsítási teljesítmény maximalizálása érdekében

Súly: 87 kg

Max. pillanatnyi teljesítményrásegítés: 100 kW (134 LE)

Max. regenerációs teljesítmény: 30 kW

Max. forgatónyomaték: 180 Nm

Max. rásegítési energia gyorsításonként: 250 kJ (az FIA által meghatározva, ami függ a gyorsasági szakasz hosszától és felületétől)

Teljesen elektromos mód: 20 km-ig használható, a szervizparkokban és a „hibrid elektromos jármű” zónákban a teljesen elektromos mód használata kötelező

Gyorsasági szakasz start mód: 1000 kJ-nyi energia elérhető körülbelül 10 mp-en keresztül a belsőégésű motor támogatására

Gyorsasági szakasz mód: a hibridhajtás a három előre beállított programozásnak megfelelően alkalmazható, a gyorsasági szakasz profilja befolyásolja az elektromos teljesítmény rendelkezésre állását

Energiavisszanyerés: a gázpedál felengedésekor és fékezéskor történik – regenerációs fázisként is ismert (regen)

 

Hajtáslánc:

Teljesítmény: >500 LE

Forgatónyomaték: >500 Nm

 

Tengelykapcsoló: kéttárcsás szinterezett

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, 5 sebességes, szekvenciális váltó, 50-50 %-os nyomatékelosztás, mechanikus első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl-hátul McPherson rendszerű felfüggesztés, 270 mm-es rugóút, állítható lengéscsillapítók, elöl-hátul stabilizátor

 

Fékek:

Aszfalt (első-hátsó): 370 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: hidraulikus rásegítésű fogasléces kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: 8x18 collos felnik

Murva/hó: 7x15 collos felnik

Gumi: Pirelli

 

Karosszéria: FIA konform térhálós csőváz, két T45-ös acélból készült főkapuval rendelkező integrált cockpit biztonsági struktúrával, acél és (ahol a szabály megengedi) kompozit karosszériaelemek, kompozit ajtópanelek az FIA konform oldalütközési biztonsági habbal

 

Üzemanyag: az FIA által jóváhagyott, a P1 Racing által biztosított 100 %-os fenntarthatóságú benzin

 

Méretek:

Hossz: 4225 mm (aero elemekkel)

Szélesség: 1875 mm

Magasság: állítható

Tengelytáv: 2630 mm

Nyomtáv: állítható

 

Súly: 1260 kg / 1430 kg a pilótával és navigátorral (FIA minimum súly)

 

Menetteljesítmények:

Végsebesség: 201 km/h (áttételtől függően)


Andrew