Get Adobe Flash player

Felemelkedés

Tudtad, hogy a csapat 2005-ben végzett valójában egy kis fejlesztést, amit a hivatalos autóknak szántak csupán. Az új lökhárítók kivételével, amit említettem már, volt egy hasmagasság állító felfüggesztési rendszer. A kormánykerekén megnyomva egy gombot a pilóta azonnal meg tudta emelni vagy lejjebb tudta engedni az autót, köszönhetően egy, a lengéscsillapítókba épített hidraulikus rendszernek. A 2005-ös szerződésünkben említésre került, hogy „talán” benne lesz az autónkban, de sajnos kiderült, hogy nem lett.

A rendszer nagyon hasznos volt. Példa:

Mindenki tudja, hogy a Neste Finn Rally olyan, mintha „murvás pályaverseny” lenne, nem? Sokan nem hiszik azonban el, hogy a finn szakaszok egyes részei nagyon-nagyon durvává tudnak válni.

Melyik részek?

Egyszerű, a finn szakaszok kétfajta úton mennek: gyors, murvás főutakon, amik meglehetősen szélesek és nagyon kemény a felszínük, mivel egész évben közlekednek rajtuk. Aztán vannak szűkebb, homokosabb felületű utak, amiken egyáltalán nincs nagy forgalom. A szakaszok második teljesítésére ezek a szekciók mély nyomvályússá válnak, ezek leérnek egészen addig az alapkőzetig, amit az útépítés folyamán fektettek le… Mivel a raliautók nagyon alacsony hasmagasságra vannak állítva, hogy nagy sebességnél is precízen vezethetők legyenek, amikor lefordulsz a jó útról egy durva minőségűre, oda fogod csapni a kartervédődet, felütköznek a lengéscsillapítók… mindezt nagy sebesség mellett. Ez néha nagyon nehézzé teszi a kocsi kezelhetőségét. Ezekben a szituációkban segíthet, ha azonnal meg tudod emelni a kocsit két vagy három centiméterrel.

Számunkra az volt a gondolat, hogy alacsonyan megyünk az első körben, 160 milliméterrel elöl, aztán emeljük meg néhány centivel az autót a második körre…

 

Antony Warmbold

 

2011. április 14.

 

Fordította: Andrew