Opel Adam Rally Cup
Miután a németen kívül a fontos európai piacok is erős érdeklődést mutatnak a rali iránt, az Opel újra elkötelezi magát a ralisporttal, és megcélozza Európa gyorsasági szakaszait.
Ezt segíti az is, hogy az FIA olyan előírásokat dolgozott ki, melyek a fiatal versenyzők számára belépési és előrelépési lehetőset biztosítanak. Az új Opel Adam rali változata nagyrészt az R2-es kategóriára vonatkozó előírások szerint készült, azt 2013-ban vetik be. Az ADAC Rally Masters sorozatán belül ezek az ügyfélautók az ADAC Opel Rally Cup-ban fognak versenyezni, ami egy márkakupát takar. Csábító lehet, hogy a legjobbak pénzdíjban részesülnek majd. A fiatalok, azaz a 27 év alatti versenyzők számára junior rally néven külön pontversenyt írnak ki. Az összetett győztes a következő szezonban külön támogatásban fog részesülni.
Az Opel Adam Rally Cup egy elsőkerékhajtású versenyautó, melyet 1,6 literes, 145 lóerős szívómotor hajt. A 25 ezer euróba kerülő autót az Opel december elején fogja bemutatni az Esseni motor Show-n.
Az Opel az ADAC (Német Autóklub) személyében olyan szövetségest talált, akinek hasonló elképzelése van az utánpótlás neveléssel kapcsolatban. Az ADAC a közös projektet szervezeti infrastruktúrájával és motorsport tapasztalatával segíti.
Az Opel 2016-ig tartó stratégiát dolgozott ki, a moduláris programban a versenyzők az ADAC Opel Rally Cup-ban kezdve eljuthatnak egészen a nemzetközi szintig. A négy fázis első két eleméhez az Adam-et használják, elsőként a Cup-ot, 2014-től pedig az Adam R2-es változatát. Ezzel együtt érkezhet az új Opel Corsából készülő R3-as, majd 2015-ben az R5-ös autó.
Műszaki adatok
Motor: ECOTEC, 1,6 literes négyhengeres szívómotor, változó szelepvezérlés, Bosch motorfelügyelet
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerűrtartalom: 1600 ccm
Teljesítmény: 145 LE (fordulatszám: 6500 1/min)
Forgatónyomaték: 160 Nm (fordulatszám: 4700 1/min)
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Reiger lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: Brembo négydugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 305 mm, murván 278 mm
Hátul: tárcsafék, átmérő 264 mm
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: elektrohidraulikus szervókormány
Kerekek:
Aszfalt: 6,5x16 collos EVO Corse felnik
Murva: 6x15 collos EVO Corse felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített biztonsági bukókeret. Motor és üzemanyagtartály védelem. HANS kompatibilis Sparco kagylóülések
Méretek:
Hossz: 3698 mm
Szélesség: 1720 mm
Magasság: 1442 mm (aszfalt beállításokkal)
Tengelytáv: 2310 mm
Súly: 1030 kg
Andrew