Get Adobe Flash player

Michelisz Norbi részt vesz a Rally Hungary-n

A túraautó világkupa 2019-es bajnoka, Michelisz Norbert is rajthoz áll a rali Európa-bajnokság zárófordulóján, a Nyíregyháza központtal október 6-8. között megrendezésre kerülő Rally Hungary-n. A versenyző a Hyundai és az OMV Hungária Kft. támogatásával egy Hyundai i20 N Rally2-es géppel vesz részt a Zempléni-hegységben zajló futamon, s váltja valóra gyerekkori álmát.

„Életem első autósportos élményei a Pécs környéki raliversenyekhez kötődnek, a Mecsek Rallye-ról egészen élénk gyerekkori emlékeim vannak” – kezdte Michelisz. „Én a ralis közegben szerettem bele az autóversenyzésbe, és ha gyerekként kérdeznek arról, hogy milyen versenyző akarok lenni, akkor biztosan ralit mondtam volna. Hogy a pályaversenyzés felé sodort az élet, az főleg a szimulátoros időszakomnak volt köszönhető, ahonnan ebbe az irányba vezetett az utam. De a rali iránti érdeklődésem mindig is megmaradt, gyerekkori álmom válik most valóra.”

A pilóta vezeti a TCR World Tour idei pontversenyét, ebben a szakágban hatalmas tapasztalattal rendelkezik, a ralisport gyorsasági szakaszain azonban most debütál. „Sokszor feltettem magamnak a kérdést, hogy szükségem van-e erre” – árulta el Michelisz. „Az elmúlt években többször is nekifutottam ennek, de mindig meggyőztem magam arról, hogy miért nem megfelelő az időzítés. Eljutottam arra a pontra, hogy már nem akarok tovább várni, tökéletes időpont sosem lesz, meg kell ragadni a pillanatot. Most sikerült a támogatóimnak köszönhetően megteremteni az indulás feltételeit, ezért hálás vagyok az OMV Hungáriának és a Hyundainak egyaránt!”

Michelisz a Hyundai Motorsport külön engedélyével versenyez a Zemplénben, a Hyundai i20 N Rally2-es autót pedig a Magyarországon jól ismert raliversenyző, Kovács Anti csapata biztosítja majd. „A pályát nem ismerem, az autót is csak egyszer teszteltem Pécs környékén, ami borzasztóan kevés tapasztalat” – fogalmazott. „Rengeteg belső kamerás felvételt elemeztem, gyakoroltam az itinerírást, de ha éjt-nappallá téve készülök, akkor is csak élesben fogom megtudni, mire vállalkoztam. Egy tapasztalt raliversenyző is könnyen nehéz helyzetbe kerülhet, úgyhogy nekem különösen jól kell menedzselnem a kockázatvállalást. Pályafutásom legnagyobb kihívása előtt állok.”

A tapasztalatlanságából fakadó hiányosságokat egy rutinos navigátorral, Tagai Róberttel igyekszik kompenzálni Michelisz. „A Veszprém Ralin voltam, amikor kaptam egy sms-t Michelisz Norbi aláírással, hogy ha van kis időm, beszéljünk” – mesélte a ralis közegben három évtizede jelen lévő Tagai. „Először azt hittem, valaki viccelődik velem, mert előtte nem ismertem Norbit személyesen, de aztán felhívtam, és elmesélte, mire készül. A zempléni nagyszerű, de egyben igen nehéz terep, szóval rögtön elsőre nagy kihívás, de Norbi pozitív, ahogy én is az vagyok, és minden tapasztalatommal segítem majd.”

De mi lehet a célja az új közegben a túraautó bajnoknak? „A célom a célba érés” – hangsúlyozta Michelisz. „Az eredményeket tekintve tényleg nem tervezek semmit előre, hiszen az Európa-bajnokság mezőnye erős. A hazai közönség előtti versenyzésről sok szép emlékem van, de ez most más lesz, mint a Hungaroring. Nagyon várom már ezt az új élményt.”

A rali Európa-bajnokság a hetvenedik születésnapját ünnepli idén, a bajnokság utolsó fordulójaként megrendezésre kerülő Rally Hungary pedig tizenkét gyorsasági szakaszt tartalmaz, ezek összesen száznyolcvan kilométert tesznek ki.

Michelisz Norbi számára ez – egyelőre – csak egy egyszeri kitérő, a versenyt követően készül a TCR World Tour hajrájára, hiszen a bajnokság éllovasaként várja az utolsó három hétvégét.

„A ralizás most egyszeri alkalom, a legfőbb célom továbbra is az, hogy a saját pályámon a legjobb teljesítményt nyújtsam a szezon hátralévő részében, és megszerezzem a TCR World Tour bajnoki címét” – zárta gondolatait.

 

Andrew

 

2023. szeptember 22.