Get Adobe Flash player

Opel Corsa S1600

A Corsa Szuper 1600-nak ugyanolyan rövid fejezet íródott az Opel ralisportról szóló történelemkönyvében, mint az azt megelőző évtized megannyi más Opel típusának.

A cég 2000-ben, egy rövid Astra Kit-Car történetet követően váratlanul lépett ki a ralisportból, és nem is tervezte a visszatérést. A hódító útjára indult S1600-as kategória azonban megihlette a márka híveit. Az Astra Kit-Car-hoz hasonlóan Angliában, az RML-nél készült el a Corsa Szuper 1600-as változata is. A versenykész kocsi aztán felkeltette a gyár érdeklődését.

Niall McShea volt az első, aki a junior bajnokágra az Opellel nevezett, igaz, még nem élvezett gyári támogatást. A brit versenyző 2002-es idénye többnyire a műszaki hibákról szólt. Németországban nem a kocsi hibázott, hanem ő, pedig még vezette is ott a fiatalok versengését. Hazai viadalán szerzett második helye volt az évad legjobb eredménye.

A következő szezonban Alessandro Broccoli és a brit bajnokságot a Vauxhall színeiben teljesítő Kris Meeke lettek az Opel pilótái. A szezon egy második és egy harmadik helyezésen kívül elég szerencsétlenül alakult számukra, úgyhogy a tabellán meglehetősen hátul végeztek mindketten. 2004-ben Meeke képviselte a márkát, két dobogós eredményt ért el, a szezon végén a junior világbajnokság összetett értékelésének hetedik helyén végzett.

Pletykák szóltak arról, hogy Magyarországon is feltűnik egy Szuper 1600-as Corsa, ez végül nem valósult meg. A márka a német bajnokságban viszont természetesen rajthoz állt. A két tehetséges fiatallal, Christof Schleimerrel és Markus Fahrnerrel képes volt szakaszgyőzelmeket szerezni, de kimagasló futameredményeket nem ért el. A Corsa nem tudta felvenni a versenyt az ellenfelek tempójával, ráadásul megbízhatatlannak is bizonyult, így az Opel ismét búcsút intett a sportágnak.

 

Műszaki adatok

Homologizáció: 2002.01.01. (A5638)

 

Motor: 1,6 literes, soros szívómotor, dupla vezérműtengelyes vezérlés, benzinbefecskendezés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 80,5 mm

Löket: 78,5 mm

Hengerűrtartalom: 1598 ccm

Kompresszióarány: 13:1

Teljesítmény: 220 LE (fordulatszám: 9000 1/min)

Forgatónyomaték: 180 Nm (fordulatszám: 7500 1/min)

 

Tengelykapcsoló: egytárcsás

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Gemini 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű első felfüggesztés. Csavarrugókkal ellátott hátsó felfüggesztés. ExtremeTech lengéscsillapítók

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 290 mm

Hátul: 280 mm átmérőjű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: 7,5x17 collos felnik

Murva: 6,5x15 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 3817 mm

Szélesség: 1770 mm

Magasság: 1440 mm

Tengelytáv: 2491 mm

Súly: 950 kg

 

Andrew