Get Adobe Flash player

Murván a magyar Európa-bajnoki futam

A Rally Hungary beharangozója

 

2023 októberében Magyarországon találkozott a rali Európa-bajnokság mezőnye legutóbb, a következő, április 12-14. közötti randevúnak pedig szintén hazánk ad otthont, hiszen a 2024-es kontinenssorozat nálunk kezdődik. Az őszi időpontból tehát tavasz lett, a Nyíregyháza központból Veszprém, és ennek megfelelően talajváltás is történik, az eddigi aszfaltos burkolatról murvára vált a Rally Hungary.

A változásokat az Európa-bajnokság promótere kérte annak érdekében, hogy a nyolcfutamos bajnokság alaposan átalakított versenynaptárában valamelyest fenn tudják tartani a különböző talajtípusok egyensúlyát.

Az idénynyitói státusznak megfelelően komoly mezőny gyűlik össze, Hayden Paddon szeretné megvédeni tavalyi koronáját, Efren Llarena arra törekszik, hogy visszaszerezze azt, Martin Sesks és Mads Ostberg pedig azért száll versenybe, hogy a tavalyi dobogós helyezést követően megkaparintsák végre a trófeát. Rajtuk kívül is sokan rajtolnak el esélyesként, köztük Csomós Miklós, aki a tavalyi évben nyilvánvalóvá tette Európa számára, hogy vele is számolni kell. Az Európa-bajnoki mezőnybe 57 páros nevezett, ebből Rally2-es autóval 31-en. A kontinenssorozat legmagasabb kategóriájában megtalálható minden márka, a Citroen, a Ford, a Hyundai, a Volkswagen, az újonc Toyota és a mezőny gerincét adó Skoda.

Rally3-as Forddal négyen szállnak harcba, ők az újonnan életre hívott Fiesta Rally3 Trophy-ban is értékelésre kerülnek, a Rally4-es versenygépekkel zajló junior kiírásba pedig nem kevesebben, mint tizenheten neveztek. Az Európa-bajnoki mezőnybe tizenhét magyar páros nevezett, ebből tizenegyen „nagy” autóval, négyen pedig Rally4-essel. Az ORB, ORC értékelésben további 29 páros áll rajthoz, ami viszont sajnálatos, hogy a magyar bajnokság címvédője, Vincze Ferenc nem adta le nevezését.

Ahogyan az utóbbi időben megszokott az Európa-bajnoki futamokon, a program négy napba van belesűrítve, így a csütörtököt és péntek délelőttöt pályabejárással töltik a párosok. Péntek 11 órától indul a program azon része, ami a nézők számára is látványosságot képvisel, Királyszentistvánon ekkor kezdődik a szabadedzés, amit a kvalifikáció követ. Ez utóbbi eredménye határozza meg a másnapi sorrendet. Késődélután ugyanitt folytatódik a program egy szinkronpályás szuperspeciállal.

Szombaton az első, hegyesdi gyorsasági szakasz 9:48-kor rajtol, ahonnan a kislőtér, majd a várpalotai különpróba felé veszi az irányt a karaván. Egy szervizt követően délután ugyanez lesz a penzum. Vasárnap az iszkai, a tési és a nagylőtéri szakasz lesz programban ugyancsak kétszer-kétszer. A Nagylőtér másodjára Power Stage-ként kerül megrendezésre, tehát plusz pontokért futhatnak a versenyzők. A 192 versenykilométert tartalmazó közel nyolcszáz kilométeres autózást követően vasárnap 18 óra után érkezik a mezőny a veszprémi célba.

Remek versenyre van tehát kilátás, amihez a nézők annyiban kell, hogy hozzájárulnak, hogy biztonságos helyről követik nyomon az eseményeket és betartják a rendezők utasításait.

További információk a verseny honlapján találhatók.


Andrew

 

2024. április 7.