Get Adobe Flash player

Hírek: JWRC - A junior világbajnokság új érába lép

 

A junior világbajnokság új érába lép

Az FIA bejelentése szerint a junior világbajnokságon rajthoz állni szándékozó fiatal versenyzők saját autójukkal is részt vehetnek az utánpótlás sorozatban. Az utóbbi három évben a junior bajnokságban, illetve a WRC Academy-ben használt versenygépeket egy csapat készítette fel és szervizelte a versenyeken. A Ford Fiesta R2-esekért az M-Sport volt a felelős.

Ettől az évtől kezdődően a nevezők Citroen DS3 R3T-kkel szállnak harcba, az FIA pedig úgy döntött, szabad kezet ad 2014-ben, és kinyilvánította, a versenyzők, ha szeretnék, saját autójukat is használhatják.

A Citroen Racing is kínál egy csomagot, mely magában foglalja az autót, a gumikat, az üzemanyagot, a szerelőket, a mérnököket, a shakedown-t és a versenyt, a nevezési díjat és még a szállást is. A lehetőséget azok vehetik igénybe, akik nem rendelkeznek saját kocsival vagy nem azt akarják használni. A francia autógyár versenyrészlege több csapattal is megállapodást köt, akik felelősek lesznek a junior világbajnokságon futó DS3-ak futtatásáért.

„Azért, hogy valóban egyenlő feltételeket biztosítsunk a versenyzőknek, olyan csapatokat választottunk ki, melyek képesek teljesíteni a Citroen Racing minőségi elvárásait” – nyilatkozta Marek Nawarecki, a Citroen Racing ügyfélszolgálati vezetője. „Függetlenül attól, hogy melyik csapattal kötnek megállapodást, garantáljuk a versenyzőknek, hogy egyenlő feltételek mellett versenyezhetnek.” A Citroen a kiválasztott csapatokat nem nevezte még meg.

A junior világbajnokság programja hat futamot foglal magában a 2014-es szezonban, a sorozat Portugáliában veszi kezdetét, amit a lengyel, a finn, a német és a francia futam követ, majd a brit lesz a záró forduló. A korábbi idényhez képest a lengyelországi és a wales-i futam lesz új, melyek a görög, illetve a spanyol verseny helyére léptek.

A bajnokság a 28 év alatti – 1986. január 1. után született – pilóták számára nyitott. A költségek kordában tartása érdekében a Citroen DS3 R3T-kre egységesen Michelin gumikat (aszfalt: R11, R21 vagy R31; murva: TZ80 vagy TZ90) szerelnek, az üzemanyagot az FIA által kiválasztott cég fogja szállítani.

A résztvevők állandó rajtszámot kapnak, a sorozat számára az 51-70-ig terjedő rajtszámokat allokálják. A nevezők automatikusan részt vesznek a világbajnokság WRC 3-as bajnokságában is. Ez egyben azt is jelenti, hogy a korábbi évekkel ellentétben a junior mezőnynek a világbajnoki futamok teljes versenytávját teljesítenie kell.

A versenyzőknek arra is lehetőségük van, hogy csak egy-egy futamra nevezzenek, nem muszáj a teljes sorozatban részt venniük. A végső értékelésbe mind a hat futam beleszámít, a gyorsasági szakaszokon aratott győzelmekért viszont innentől kezdve nem jár bónuszpont.

Az FIA azért döntött az R2 autók után a versenyképesebb R3-as technika használata mellett, mert időközben az Európa-bajnokságon is kiírásra került a junior sorozat, ahol maximum 25 éves versenyzők állhatnak rajthoz R2-es kocsikkal.

„Az volt a szándékunk, hogy felállítsuk ezt a piramist, így azoknak a versenyzőknek, akik profi karriert akarnak felépíteni a sportágunkban, megvan az útvonaluk” – mondta el az FIA rali bizottságának igazgatója, Jarmo Mahonen. „A versenyzők egy kisebb teljesítményű autóval egy rangos junior címért küzdhetnek meg most az Európa-bajnokságon ésszerű költségek mellett, mielőtt feljebb lépnének, és a némileg erősebb Citroen DS3 R3-asokkal versenyeznének a junior világbajnokságon. Itt már befolyásos gyártók előtt van lehetőségük letenni a névjegyüket. A győztesnek biztosított R5-ös autóval ez egy logikus út a rali világbajnokság felé.”

A junior világbajnokság 2014-es győztese a következő idényben ugyanis egy Citroen DS3 R5-tel vehet részt a WRC 2-es sorozatban, annak hat futamán.

 

Andrew

 

2014. február 24.