Új sorozat: Citroen Top Driver
A Citroen Racing egy új, hatfutamos bajnokság kiírását jelentette be, melyben Abu Dhabi, a Total és a Pirelli lesznek a partnerei.
A sorozat illeszkedik a jövő évi rali világbajnokság részeként futó WRC 3-as kategória előírásaihoz. A szervezők remélik, hogy ez lesz az „utolsó létrafok vagy az a létra, mely a ralisport legfelsőbb köreibe vezet”, illetve „ugródeszkaként szolgál a sportág top kategóriája felé, melyben a legjobb versenyzők vesznek részt”.
„Mióta részt vesz a ralisportban, a Citroen Racing mindig is nagy jelentőséget tulajdonított annak, hogy megtalálja és képezze a legígéretesebb fiatalokat. Sebastien Loeb, Dani Sordo, Sebastien Ogier és Thierry Neuville is Citroennel versenyeztek, mielőtt a legmagasabb kategóriába léptek volna” – olvasható a Citroen sajtóközleményében.
„2013-ban a Citroen ügyfélszolgálati részlege kiterjeszti ezen tevékenységét, létrehozva két új sorozatot. Bár az FFSA (francia autósport szövetség) Rallye Jeunes (fiatal raliversenyzők) bajnoksága marad a legelső szint, melyben a fiatalok megmutathatják tehetségüket, de az Európa nyolc országában kiírásra kerülő Citroen Racing Trophy Juniorban is letehetik névjegyüket a Citroen DS3 R1 volánja mögött. Ezt követően hasonló keretek között, de már egy erősebb autóval, a DS3 R3-mal versenyezhetnek. Ezeknek a versenyzőknek hiányzott eddig egy elem, hogy ésszerű költségek mellett mutathassák meg tudásukat a nagyvilág gyorsasági szakaszain. Ez vezérelte a Citroen Top Driver sorozat kiírását.
A koncepció ötlete akkor került terítékre, amikor az FIA döntést hozott a rali világbajnokság új kategóriájának létrehozásáról, ami aztán a WRC 3 nevet kapta. Ebben a bajnokságban kétkerékhajtású autókkal lehet részt venni. A Citroen Top Driver sorozat vegyes felszínű futamokat tartalmaz, a versenyzők a DS3 R3-mal vehetnek rajta részt. A legtöbb pontot szerző páros és csapat lesz a bajnok az év végén. A tét nagy, a győztes 2014-ben hat versenyen vehet részt egy WRC 2-es autóval (a négykerékhajtásos autók – kivétel: WRC-k – részére kiírt bajnokság), melyet a legjobb csapat készíthet fel.
A Citroen Top Driver sorozat emiatt két értékelést fog tartalmazni. Elsőként a legfontosabb, a pilóták versenye, melyben a versenyek legjobb tíz helyezettje szerezhet pontokat (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1) aszerint, hogy az R csoportos értékelésben (mely magában foglalja az összes R-es kategóriát) hol végzett. A másik a csapatok bajnoksága, ahol az alakulatok által indított egy vagy két autó eredménye számít, szem előtt tartva, hogy a csapatok kettőnél több DS3 R3-at nem jelölhetnek pontszerzésre.
A célunk az, hogy könnyebbé tegyük a versenyzők számára a rali világbajnokságon történő rajthoz állást azzal, hogy egy olyan versenyformulát hozunk létre, mely elérhető és megfizethető, és a legjobb pilóták, valamint csapatok díjazásban részesülnek” – magyarázza Marek Nawareck, a Citroen Racing ügyfélszolgálati igazgatója.
„A kiírás lényege, hogy egy lépcsőfokot hozzon létre a nemzeti bajnokságok és a világbajnokság között, melynek programja könnyen elérhető a legénységeknek. Ez magában foglalja a költségek megosztását is. Ezt szem előtt tartva minden csapatnak legalább kettő DS3 R3-at kell neveznie a Citroen Top Driver sorozatba. Azt szeretnénk, hogy a csapatok átlátható és tisztességes keretek között küzdjenek egymással, emiatt nyilvánosságra kell hozni mindegyiküknek a szezon során felmerülő költségeket, hogy a potenciális ügyfeleik össze tudják hasonlítani az elérhető opciókat.”
A bajnokság négy futama murván, kettő aszfalton kerül megrendezésre. A kezdés áprilisban Portugáliában lesz, a sorozat többi helyszíne: Olaszország, Finnország, Németország, Franciaország és Nagy-Britannia.
Andrew