Get Adobe Flash player

Zakspeed Lotus Europa Gr5

A látványos kinézetű Zakspeed Lotus Europa Gr5-öt a Zakspeed csapata építette Harald Ertl számára. A kocsi csak kinézetében hasonlított az Europa modellhez, valójában egy TOJ sportautó adta az alapot. A jármű mozgatásáról a Fordnak az a turbófeltöltéses motorja gondoskodott, amelyet a kölni cég a divízió 2-es Capri Turbójába is beszerelt.

A Zakspeed Lotus Europa mindössze néhány versenyen állt rajthoz. Első megmérettetése a Nürburgringi 1000 Kilométeres sportautó viadal volt 1979 júniusában, de azon az elektromos rendszer hibája miatt nem ért célba a Harald Ertl, Hans Heyer és Harald Grohs alkotta trió. Ertl ezt követően a 200 mérföldes norisringi versenyen indult, majd Interserie futamok voltak soron, aminek a hockenheimi állomásán hatodik helyen végzett az osztrák pilóta. A következő versenyre a Nürburgringen került sor, a Német Gyorsasági Bajnokság tizenegyedik futamán Mario Ketterer a meglepően jó hatodik rajtpozícióba kormányozta a kocsit az edzésen. A futamon azonban ismét csak egy műszaki hiba jött elő, ami miatt a 23. körben fel kellett adnia a versenyt. A Zakspeed Lotus Europa több versenyen nem állt már rajthoz.

Andrew