Get Adobe Flash player

A Ford első Szuper 2000-es autója

A Szuper 2000-es szabályok megjelenése után nem sokkal, 2007-ben készült a Ford első S2000-es versenyautója Ausztráliában, a Pirtek Rally Team vezetésével. Az alapot az ötödik generációs Fiesta adta, a fejlesztők a Szuper 1600-as autó karosszériáját használták fel az új, FIA előírásoknak megfelelő gép megépítéséhez. A kocsi rövid idő, mindössze 14 hét alatt elkészült. Első szezonja nem alakult szerencsésen, majd a főszponzor elhagyta a csapatot. A projektet a Ford sem támogatta, így az MK5-ös Fiesta S2000 nem kapott FIA homologizációt.

 

Műszaki adatok

Homologizáció: nincsen

 

Motor: soros, 4 hengeres, 2 literes szívómotor, DOHC vezérlés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1998 ccm

Teljesítmény: 280 LE (fordulatszám: 8250 1/min)

Maximális fordulatszám: 8500 1/min

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl, Chapman rendszerű felfüggesztés hátul

 

Fékek:

Elöl: 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Hátul: 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Murva: 15 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 3924 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1460 (murva specifikáció)

Tengelytáv: 2500 mm

Súly: aszfalt: 1150 kg; murva: 1200 kg (FIA minimum súly)

 

Andrew