Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R5 - Neuville-t lenyűgözte a Fiesta R5

 

Neuville-t lenyűgözte a Fiesta R5

Thierry Neuville nem győzte dicsérni az M-Sport új autóját, a Ford Fiesta R5-öt az Ypres Rally-t követően.

A belga versenyző és navigátora, Nicolas Gilsoul előfutóként vehetett részt az Európa-bajnokság hatodik futamán, mivel a kocsi homologizációja csak a versenyt követő napokban lépett életbe. A páros teljesítménye így nem jelent meg a verseny értékelésében, de a szakaszidők sokatmondóak, a tizenkilenc értékelt gyorsaságiból tizenhatot megnyertek volna. Néhány kicsúszás és egy másik előfutó autó utolérése ellenére Neuville és a Fiesta R5 nagyszerűen teljesített, a tizennegyedik szakasz idejét nem számolva, ahol egy defekt miatt három perc bennmaradt, Neuville két perc előnnyel nyerte volna meg a viadalt.

„Nagy hatással volt rám az autó” – mondta el az ifjú fordos. „A felfüggesztés és a fékek szempontjából összehasonlítható a WRC-kkel. A motor természetesen nem ugyanaz, más kezelést igényel, sokkal inkább olyan, mint egy S2000-es autó, és ez csak ötsebességes, ami miatt az áttételek másak, mint amiket korábban használtunk. Az S2000-esekben és a World Rally Car-okban nekem mindig is hatsebességesek voltak. Az ötfokozatú váltóval és a rendelkezésre álló nyomatékkal az R5 ugyanakkor elég jól vezethető, élmény vele menni! A regionális bajnokságokra, mint amilyen az Európa-bajnokság is, tökéletes, kevésbé drága, mint a Szuper 2000-esek és a Regional Rally Car-ok, nagyjából fele az ára, de nagyon versenyképes. Az FIA nagyon jó munkát végzett az új kategória szabályaival kapcsolatban, gyors autót hozott létre kevesebb pénzből.”

Az új, R5-ös Fiesta alapját a 1,6 literes EcoBoost motorral szerelt Ford Fiesta ST adja, a versenyautó a Ford és az M-Sport „lehetőségek létrájának” legújabb eleme.

 

Andrew

 

2013. július 3.