Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R5

 

M-Sportnál is készül az R5-ös autó

A Ford raliautóit fejlesztő csapat, a Malcolm Wilson által vezetett M-Sport egy új, az R5-ös kategória szabályainak megfelelő autó építésébe kezdett – értesült az Autosport magazin.

 

A Ford World Rally Team Fiesta RS WRC-it is fejlesztő cumbriai székhelyű cég márciusban kezdett el dolgozni az 1,6 literes összkerékhajtásos autón, mellyel a nemzeti és a regionális bajnokságokat célozzák meg. A kocsi várhatóan a jövő év elején mutatkozik be versenykörülmények között.

Az R5 előreláthatólag a Szuper 2000-es kategóriát váltja majd. Az új formula több gyártót is megihletett már, a Peugeot a hónap végén mutatja be autóját Párizsban, de a Citroenről és a Skodáról is úgy hírlik, hogy dolgozik egy hasonló specifikációjú versenyautón.

Az M-Sporttól ugyan még nem érkezett hivatalos megerősítés, de az Autosport magazinnak egy forrás a következőket árulta el: „Úgy tűnik, hogy a bevezetésre kerülő R5-ös kategória a Szuper 2000 utódja lesz. Izgalmas dolog egy új autót építeni.”

Az R5-ös autó ugyanazt a karosszériát fogja használni, mint a Fiesta RS WRC, a Regional Rally Car és a Szuper 2000-es kocsi, viszont külsőleg lesz néhány apró eltérés – az aerodinamikai csomag például eltérő lesz a WRC-hez képest.

A turbóra 32 milliméteres szűkítőt szerelnek, így a motor erősebb lesz, mint a 30 milliméteres szűkítővel rendelkező RRC, ugyanakkor az erőforrást hosszú élettartamra tervezik.

A felfüggesztés a másik terület, ahol a költségek csökkentésével szeretnék elérni, hogy egy R5-ös kategóriába tartozó jármű ára fele legyen egy WRC-jének. Az R5-ös előírások kikötik, hogy a rugóstagok cserélhetőek legyenek egymással, tehát ugyanazt az egységet kell használni elöl is és hátul is.

„Ha megnézzük a WRC-k vagy RRC-k rugóstagját, láthatjuk, hogy a kivételes teljesítmény elérése érdekében meglehetősen bonyolult szerkezetek” – mondta el a forrás. „Az R5-ös felfüggesztés is hasonlóra lesz képes, de nem lesz ennyire komplex. Ugyanez a helyzet a váltóval: az R5-ös autóba ötsebesség szekvenciális egységet lehet szerelni. Szélesebb fogaskerekeket használhatunk, melyek így erősebbek.”

„Az egész mögött az a gondolat rejtőzik, hogy Peruba, Dél-Afrikába, Ausztráliába vagy bárhová el lehessen vinni az autót, ott csak versenyezni kelljen vele, ne legyen szükséges hozzá egy mérnök.”

 

Andrew

 

2012. szeptember 21.