Toyota Corolla S2000
A Dél-Afrikában megszületett Corolla S2000 a legelső Szuper 2000-es autó. Kifejlesztése már azelőtt folyamatban volt, hogy a kategória járműveire vonatkozó szabályokat véglegesítették volna. A RunX néven is futó kocsi érdekessége, hogy nem a háromajtós, hanem az ötajtós karosszériából építették. 260 lóerős motorja nem tűnt rossznak a többiekkel összehasonlítva, viszont az autó túlsúlyosnak bizonyult az ellenfelekéhez képest.
A Corolla S2000 a brit székhellyel rendelkező RED Motorsportnak köszönhetően jutott el Európába, akik rögtön benevezték azt hazai rali világbajnoki futamukra. A 2006-os wales-i esemény elején, csakúgy, mint a többi S2000-es kocsi, a Toyota sem tűnt versenyképesnek az N4-es géposztályban. A Rally Engineering Development csapata aztán kezdte megtalálni a helyes irányt a jobbkormányos kivitelű versenyautóval, aminek köszönhetően Alister McRae kategóriájában szakaszgyőzelmeket is tudott szerezni a versenyen.
2007-ben David Higgins ment a kocsival a brit bajnokságban első részében, de a hírek szerint a RED dolgozott egy IRC programon is, melyet Dani Solával és Victor Sával teljesítettek volna. A dologból azonban nem lett semmi.
Az év vége felé a Grifone is kipróbálta a Corollát, Didier Auriol párhuzamos tesztet folytatott egy Corolla S2000-essel és egy Fiat Grande Punto S2000-essel. A Fiatot sokkal jobbnak érezte, ami miatt a Grifonénál is nagy csönd lett a japán márkát illetően. A ZZE122-es azonosítóval rendelkező Corolla a dél-afrikai bajnokságban azonban sikeresnek bizonyult, Volkswagen Polók hadát megelőzve nyerte meg a kiírást 2008-ban.
A balkormányos homologizációval nem rendelkező Corolla S2000 problémája az lehetett, hogy a kategóriában szokatlanul nagy tömeggel rendelkezett, ugyanakkor erőforrásának teljesítmény elmaradt a versenytársakétól. A RED érezte, súlyos milliókat lenne szükséges a motorfejlesztésekbe invesztálni azért, hogy elérjék a gyári építésű autók szintjét, viszont nem volt garancia arra, hogy a kocsi ezzel versenyképes lesz, és hogy a konkurencia folyamatos fejlesztéseivel lépést tudnak tartani.
Műszaki adatok
Motor: soros, 4 hengeres, 2 literes szívómotor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 86 mm
Löket: 86 mm
Hengerűrtartalom: 1998 ccm
Teljesítmény: 258 LE (fordulatszám: 8000 1/min)
Forgatónyomaték: 240 Nm (fordulatszám: 8500 1/min)
Maximális fordulatszám: 8500 1/min
Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl-hátul, Proflex lengéscsillapítók
Fékek:
Aszfalt (első): 355 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Aszfalt (hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Murva: 15 collos felnik
Aszfalt: 18 collos felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 4175 mm
Szélesség: 1760 mm
Tengelytáv: 2619 mm
Súly: 1265 kg
Andrew