Get Adobe Flash player

Volkswagen Polo S2000

A Volkswagen Polo S2000 története sokban egyezik a Toyota Corolla S2000-esével. Mindkettőt a kategóriára vonatkozó szabályok véglegesítése előtt Dél-Afrikában építették és csak később kerültek az öreg kontinensre.

A Volkswagen fejlesztése során a mechanikai elemeket előbb egy Golfban tesztelték, ezt követően szerelték be őket a jóval kompaktabb negyedik generációs Polo első, Typ 9N jelű változatába. A motor kezdetekben egy hengerenként ötszelepes alumínium egység volt, a karosszéria pedig nem érte el az FIA által meghatározott értéket, a 3,9 métert. A típus 2005-ös ráncfelvarrása után a versenyautó is megkapta az új frontkialakítást, a karosszériát módosították, amivel megfelelt már az előírásoknak és fontos változtatás volt, hogy az erőforrást is lecserélték egy 16 szelepes változatra, ami jóval vezethetőbbnek bizonyult.

A kocsi a belga René Georges Motorsport révén jutott el Európába, és nem mással, mint Freddy Loix-szal mutatkozott be a belga bajnokságban. A világbajnoki tapasztalatokkal rendelkező pilóta futamot is tudott nyerni 2007-ben, végül a bajnokság második helyén végzett (néhány versenyen egy Fiat Grande Punto S2000-essel indult). A Polo az IRC sorozatban ugyanebben az esztendőben mutatkozott be, Loix az Ypres Rally-t vezette is, de motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Ugyancsak második lett 2007-ben Alberto Hevia a spanyol bajnokságban három futamgyőzelmének és két második helyének köszönhetően.

A 2008-as belga bajnokságban Bernd Casier két dobogós helyezést is szerzett a Volkswagennel, ráadásul az Ypres Rally-n negyedik helyen végzett. Mint később kiderült, ez volt a Szuper 2000-es Polo legjobb eredménye nemzetközi viszonylatban. A belgák 2009-re hatfutamos IRC programot terveztek Julien Maurinnal, de a francia versenyző csak az Azori-szigeteken állt rajthoz a Volkswagennel, amit olajfolyás miatt nem fejezett be.

Az S2000-es Polók ezzel párhuzamosan Ausztriában is feltűntek, Kris Rosenberger 2008-ban harmadik, Andreas Waldherr egy évvel később ugyancsak harmadik, 2010-ben második helyen végzett a nemzeti bajnokságban.

 

Műszaki adatok (2009)

 

Motor: soros, 4 hengeres, 2 literes szívómotor 

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 82,5 mm

Löket: 92,8 mm

Hengerűrtartalom: 1984 ccm

Teljesítmény: 282 LE (fordulatszám: 8250 1/min)

Forgatónyomaték: 250 Nm (fordulatszám: 6850 1/min)

Maximális fordulatszám: 8500 1/min

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl-hátul, Reiger lengéscsillapítók

 

Fékek:

Aszfalt (első): 355 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Aszfalt (hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Murva: 15 collos felnik

Aszfalt: 18 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 3916 mm

Szélesség: 1800 mm

Tengelytáv: 2470 mm

Súly: aszfalt: 1150 kg; murva: 1200 kg (FIA minimum súly)

 

Andrew