Mitsubishi Lancer Evolution VI
Műszaki adatok (N csoportos változat)
Motor: 4G63 kódjelű 2 literes, soros, négyhengeres 16 szelepes turbófeltöltéses motor, Mitsubishi twin scroll turbófeltöltő, ECI-MULTI elektronikus benzinbefecskendezés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 85 mm
Löket: 88 mm
Hengerűrtartalom: 1997 ccm
Kompresszióarány: 8,8:1
Teljesítmény: 280 LE
Forgatónyomaték: 380 Nm
Tengelykapcsoló: 5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó. Viszkó rendszerű középső differenciálmű (első és hátsó tengely közötti nyomatékelosztás: 50-50%), Torsen rendszerű első differenciálmű, lamellás hátsó differenciálmű
Erőátvitel: 5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó. Korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek
Felfüggesztés:
Elöl: McPherson rendszerű felfüggesztés
Hátul: többlengőkaros felfüggesztés, alumínium lengőkarok
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő: 320 mm, négydugattyús féknyergek
Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő: aszfalton 290 mm, kétdugattyús féknyergek
Kormányzás: hidraulikus rásegítésű fogasléces kormánymű
Kerekek:
Aszfalt: 17 collos felnik
Murva: 15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 4350 mm
Szélesség: 1770 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Nyomtáv elöl: 1510 mm
Nyomtáv hátul: 1505 mm
A Mitsubishi Lancer Evolution VI eredményei:
PWRC bajnok:
1999: Gustavo Trelles
2000: Manfred Stohl
2001: Gabriel Pozzo
2002: Karamjit Singh (Proton Pert – a Mitsubishi Lancer Evolution-ök Proton néven is futottak a különböző bajnokságokban)
Országos Rallye Bajnokság – N csoportos bajnok:
2000: Tagai Tamás
2003: Spitzmüller Csaba
2004: Spitzmüller Csaba
2005: Szabó Gergő
2006: Matics Mihály
Andrew