Get Adobe Flash player

Tökéletes verseny - Oldal 3

 

Vasárnapra is azt terveztük, hogy négy szakaszt nézünk meg, amihez kora hajnalban fel kellett kelni, hiszen Norvégiában folytatódott a futam. Az első három gyorsaságin Loeb apránként hat másodpercet hozott Ogier-n, aki ezt követően majdnem az egészet visszaadta a kilencszeres világbajnoknak. Az utolsó előtti szakaszon aztán Loeb hibázott egy kicsit, további hat szekundumot vesztett. Ogier viszont nem volt rest, a világbajnoki pontokkal is jutalmazott utolsó szakaszon a második időt futó Latvalát egy, a harmadikként a szakasz céljába érő Ostberget több mint három másodperccel osztotta le. Mindezt úgy, hogy az utolsó két szakaszon, ahol láttuk, brutálisan látványos is volt.

Finnország jelenkori leggyorsabb farmere, a John Deere traktorgyár támogatását élvező Jarkko Nikara volt még az, aki az egész verseny alatt kilinccsel előre közlekedett. Reméljük, ő is és honfitársai, Juho Hanninen, valamint a műszaki hibák miatt SupeRally-zó, majd a navigátora betegsége miatt végül a futamot feladni kényszerülő Jari Ketomaa is kap még lehetőséget a továbbiakban.

A többek által is a világbajnokság titkos esélyesének titulált, a versenyen nem először hibázó Dani Sordót két szakasszal a vége előtt egy, a hó alatt megbúvó szikla állította meg. Csapattársai közül „Khalid király”, azaz Khalid Al Qassimi ugyancsak egy vezetői hiba miatt nem láthatta meg a célt, Hirvonen esetét pedig ismerjük már. Loeb második lett most, de már csak két versenyen indul a tervek szerint. A Citroennek viszont a Volkswagen odadobta a kesztyűt. Látva a versailles-i csapat állandó versenyzőinek teljesítményét, Yves Matton helyében nem engedném hosszú szabadságra a rekordbajnokot…

A második kirkeneri gyorsasági megszedte az áldozatait, Sordón kívül Novikov is bajba került, az orosz azonban folytatni tudta, de a tíz perces kalanddal négy helyet vesztett az összesítésben, így a célba kilencedikként futott. Mögötte Al Rajhi végzett a Fiesta RRC-vel, aki tehát a maga javára fordította a versenyt Gröndallal szemben a WRC 2-es kategóriában. Nyolcadikként Henning Solberg állhatott fel a céldobogóra, aki azért esett ennyire vissza, mert a vasárnapi első szakasz rajtjából egy generátorhiba miatt 16 percet késett. Előtte is fordosok végeztek, a hetedik Prokop, a hatodik Haninnen, az ötödik Neuville lett. Latvala a csapatutasításnak megfelelően a célba érésre helyezte a hangsúlyt, talán lett volna lehetősége, de nem bocsátkozott csatába az előtte célba érő Ostberggel. Loeb nagy csalódására nem tudta megvalósítani álmát, hogy egy igazi, havas körülmények között zajló Svéd Rally-t nyerjen, végül 42 másodpercet kapott egykori csapattársától.

A Volkswagen a meggyőző PR munka után bebizonyította, hogy a leglényegesebb elem, a versenyautó is ütősre sikerült. Hosszú ideig dolgoztak a Polo R WRC-n, fejlesztették, Ogier-re szabták, tesztelték rengeteget, és – jóllehet kicsit hihetetlen volt nem csak a kívülállóknak, láthatóan nekik maguknak is –, a kocsi második versenyén győzni tudott. Megérdemelték, tökéletes versenyt futottak!

Hasonlóan alakult számunkra is ez a hétvége, csak szuperlatívuszokban lehet beszélni a 2013-as Svéd Rally-ról.

 

Fotók a versenyről az albumban találhatók!

 

Andrew