Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen DS3 RRC

 

Kubica a WRC 2-ben

 

Robert Kubica a rali világbajnokság WRC 2-es sorozatában fog versenyezni idén egy Citroennel.

A korábbi Forma-1-es versenyző a pályaversenyzés és a rali közül utóbbit választva tér vissza ebben a szezonban a versenysporthoz. Kubica egy Citroen DS3 RRC-vel fog rajhoz állni, idénye az Európa-bajnokságon kezdődik március második felében a Kanári-szigeteken megrendezésre kerülő viadalon. A lengyel versenyző ezt követően hét világbajnoki futamon vesz részt, első ilyen megmérettetése Portugáliában lesz április 11-14. között.

„Több lehetőséget mérlegeltem, mielőtt emellett a program mellett döntöttem” – mondta el az egy Forma-1-es győzelmet arató Kubica. „Folyamatos kapcsolatban voltam a Citroennel, mindketten szorgalmaztuk a további együttműködést. Nagyon örülök annak, hogy a csúcskategóriában térhetek vissza a versenypályákra. A Kanári-szigeteki Rally-n történő részvétel nagy kihívás lesz számomra. Alig várom, hogy elrajtolhassak, ugyanakkor semmilyen különös célt nem állítottam magamnak. Nagyon sokat kell még tanulnom és fejlődnöm, rengeteg gyorsasági kilométert kell gyűjtenem.”

A Citroen Racing csapatvezetője, Yves Matton úgy gondolja, a DS3 RRC ideális bázist biztosít Kubica ralis pályafutásához. „Különös örömmel tölt el, hogy 2013-ban Robert lesz az egyik versenyzőnk” – mondta el Matton. „Partnerei támogatásának köszönhetően egy olyan program összeállítására van lehetőségünk, mely lehetővé teszi számára a fejlődést, mindezt egy olyan autóban, melynek kezelhetősége hasonlít egy World Rally Car-éhoz.

Robert elkötelezettsége példamutató mindannyiunk számára, büszkék vagyunk arra, hogy a Citroen Racing egy ilyen pozitív kisugárzású egyénnel került kapcsolatba.”

A mai csúcskategóriás autókban, köztük a Regional Rally Car-okban sem engedélyezett már a kormány mögött elhelyezett, hidraulikusan működtetett váltófül használata. Matton köszönetet mondott az FIA-nak, mivel a szövetség egyedi elbírálás után jóváhagyta, hogy egy ilyen váltófület szereljenek a DS3 RRC-be, miután a lengyel versenyző jobb karjának mozgása nem tökéletes a 2011-ben a Ronde di Andora Rally-n elszenvedett súlyos balesetét követően. Kubica autójában a kormány bal oldalára építették a váltófület. Amiatt, hogy ebből ne származzon technikai előny, a váltó működtetésének sebességét lekorlátozták, az megegyezik az ilyen kocsikban található, mechanikus működtetésű szekvenciális egységek kapcsolási időszükségletével.

A Citroennél elmondták, hogy Kubica a hét világbajnoki futam mellett várhatóan több Európa-bajnoki eseményen is részt vesz, köztük a hazájában szeptember közepén megrendezésre kerülő viadalon.

 

Andrew

 

2013. március 5.