Get Adobe Flash player

Nem elég erős a Polo futóműve - Öröm és bánat Finnországban

 

Öröm és bánat Finnországban

 

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito elismeréssel beszélt a Finn Rally-t megnyerő Sebastien Ogier teljesítményéről, másik versenyzőjétől, Jari Matti Latvalától viszont elnézést kért, akinek a verseny első napján ki kellett állnia.

Latvala Polója a futam második gyorsaságiján egy jobbos kanyarban egy kicsit jobban elemelkedett, az autó lesodródott az útról, bal hátsó kereke eltalált egy követ, az ütéstől pedig megsérült a felfüggesztést. Latvala és Miikka Anttila próbálták megreparálni a futóművet, de néhány szakasszal később kiállni kényszerültek. Capito ekkor annyit mondott, ennek az incidensnek „nem szabadott volna megtörténni”, majd a viadal végén vonta le a végső következtetéseket. „Nagyon sajnáljuk, ami Jari-Mattival történt”- mondta el Capito. „Ez egyáltalán nem az ő hibája volt, ez az első szezonjának tapasztalata, az autónak meg kellett volna tudni birkózni az ilyen kövekkel történő ütközéssel, de nem így történt. Ez már a második ilyen eset neki, nagyon sajnáljuk, hogy elrontottuk a versenyét” – utalt a Volkswagen Motorsport feje a mexikói esetre. „Csapatként tanulnunk kell a kieséséből. Mérnökeink részletesen fogják vizsgálni ezt a balesetet és továbbfejlesztik a Polo R WRC-t.” 

Capito a Volkswagen Motorsport II versenyzőjének, Andreas Mikkelsennek pénteki esetére nem tért ki, pedig a norvég versenyző is hasonló okokból kényszerült kiállni. „Nem ütöttem meg semmit sem. Hirtelen egy kis vibráció lépett fel, és két kilométerre a szakasz vége előtt kiesett a kerék. A célig elmentünk, mert közel volt.” Mikkelsen autójának bal hátsó felfüggesztésében a lengőkar törött el, ami után kerékaggyal, gólyalábbal együtt hagyták el a kereket.

 

Fotó: Julien Porter

 

Andrew