Get Adobe Flash player

Mexikói kapu-ügy

A 2013-as Mexikó Rally 18. gyorsasági szakaszán a versenyben vezető párosnak meg kellett állnia, Julien Ingrassia, Sebastien Ogier navigátora kiszállt a Polo R WRC-ből, hogy kinyissa az útjukat keresztező kaput, csak ezután tudták a szakaszt folytatni.

A francia másodpilóta meséli el az esetet: „Az itinert néztem, emiatt meglepődtem, hogy Sebastien a fékbe tapos” – mesélte Ingrassia. „Azt hittem, hogy hibáztam és rossz irányba mentünk, de rögtön mondta, van egy kis gond, zárva van a kapu. Szerencsére mindez egy lassú részen – nem több mint hetven kilométer/órás sebességnél – történt, volt ideje fékezni. Ezután kiszálltam. Az oszlopon volt néhány drót, így azon aggódtam, hogy nem tudom kinyitni a kaput és hogy sem mi, sem a mögöttünk jövők nem tudják folytatni a gyorsaságit.”

A Volkswagen Motorsport navigátora, aki már a futam rajtja előtt felemelte szavát a rögzítetlen kapuk miatt, elmondta az esettel kapcsolatban, hogy egy széllökés az első kísérlete után visszazárta a kaput, így azt újból ki kellett nyitnia. „Amint Sebastien átjött rajta, a szél újból befújta a kaput, így ismét kinyitottam, beugrottam a kocsiba, meggyőződtem arról, hogy minden rendben van, becsatoltam az övet és mehettünk is tovább. Szerencsénk volt, hogy ezen a lassabb részen történt ez, mivel a kapu abba az irányba nyílt, ahonnan jöttünk. Valaki szándékosan csinálta ezt, de ha legközelebb lesz tíz perc előnyünk, megállunk, hogy megkeressük.”

A Polo pilótája, Sebastien Ogier sem volt boldog a szakasz céljában: „Talán valaki nem akarja, hogy győzzünk. Valaki becsukott egy kaput, Juliennek ki kellett szállnia, kinyitotta a kaput, ezután folytathattuk. Ha ilyen történik, azt mutatja, hogy nem tökéletes a szervezés. Lehet, hogy le kellene szerelni a kapukat.”

A Volkswagen csapatvezetője, Jost Capito az esetet követően elmondta, felvették a szervezőkkel a kapcsolatot, hogy a páros idejét jóváírják. „Mikor először hallottuk, mi történt, azt hittük, viccelnek, valaki félreértett valamit. De úgy tűnik, igaz a hír. Nagyon komoly biztonsági aggály az, amikor egy csukott kapuhoz ér a versenyző, nem lehet ezt elviccelni. Elvileg korrigálni kellene az időnket.”

A Volkswagen Motorsport nem volt rest, egy angol szóvicc formájában megragadták az eset poénosabb oldalát is, a Tweeteren ezt tették közzé: „@RallyMexico has its big scandal now! Gate-gate!”; azaz: „Nagy botrány a Mexikó Rally-n! Kapu-gate ügy!”

Julien Ingrassia rájött, hasznot is húzhat a történtekből, így a Facebook-on egy kép mellé, melyen többfajta kapu is látható, hirdetési szöveget jelentetett meg: „Fa, fém, műanyag… Európában 5 órán belül (tengerentúlon max. 24 óra): Ha bármilyen problémád van a kapuddal, hívjál!”

A versenybíróság kivizsgálta az ügyet, negyven másodpercet jóváírt Ogier-ék idejéből.

 

Fotó: www.wrc.com

 

Andrew